10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    KR1275

iTunes kan geen reservekopie maken van de iPhone, omdat er zich een fout heeft v

Op 6 maart heb ik nog probleemloos een backup gemaakt van mijn iPhone, maar toen ik het gisteren opnieuw probeerde, krijg ik steevast de melding:

‘iTunes kan geen reservekopie van van de iPhone ‘iPhone van …’, omdat er zich een fout heeft voorgedaan.’

Het gaat om een 5s/64GB. Ik heb het op 2 mac geprobeerd en beide geven dezelfde foutmelding.

Via Google kwam ik op een helpsite van Apple uit, maar die is erg summier.

Iemand bekend met dit probleem en heb je de oplossing??

Bijdrager
    csteelooper

Heb je toevallig een foutnummer? Dat staat er als het goed is bij als je die foutmelding krijgt. De melding zelf is helaas vrij algemeen, maar met behulp van het nummer kun je dichter bij een mogelijke oorzaak komen, als er in jouw geval een nummer bij de melding staat.

Bijdrager
    KR1275

itunes

Kon ik maar een foutcode zien, maar helaas. Dit is alles.

Inderdaad erg algemeen. Dat is de oplossing volgens Apple ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT203271

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  KR1275.

Moderator
    Night

Hoe voer je de backup uit?

1. Naar iCloud
    2. Naar je computer
    3. Naar je computer (encrypted)

Bijdrager
    KR1275

In iTunes naar mijn mac mini, zonder codering.

Het maakt niet uit of ik de iPhone aansluit met kabel of dat ik het draadloos doe.

Moderator
    Night

Heb je de andere opties ook al geprobeerd?

Bijdrager
    KR1275

Iemand nog een idee?

Ik heb het nu geprobeerd op 2 mac mini’s 2012, 1 MBP 2014 en een Windows 10 met iTunes. Overal krijg ik dezelfde fout. Ik hoopte even dat de fout na de laatste update zou zijn opgelost, maar helaas.

Op internet komt deze fout vaker voor, maar nergens vind ik een oplossing. Het is voor het eerst dat ik problemen heb met de iPhone. Zo kan ik geen nieuw iPhone kopen, want dan kan ik de gegevens niet overzetten:-(

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb zoiets bij een iPhone 5c; deze was een tijdje zo dood als een pier. Heb ‘m op goed moment tot leven kunnen wekken, maar naar korte tijd goed gewerkt te hebben, begonnen de problemen weer, waaronder deze.

Mijn vermoeden in mijn, en ook jouw geval, is dat de SSD in de iPhone beschadigd is.

Verder doet de iPhone het wel goed, bij jou?

Heb je het al met verschillende kabeltjes geprobeerd?

Heb je al eens geprobeerd een kopie via iCloud te maken?

Kun je niet langs een Genius Bar in een Apple Store gaan?

Moderator
    Night

Misschien moet je een stap verder gaan (ook al kost dat wat geld) met bv. iPhone recovery software. Want pas als je je data veilig hebt gesteld en zeker weet dat je die later weer kan importeren of terugzetten, kun je de iPhone wissen.

Een voorbeeld: https://www.aiseesoft.com/mac-iphone-data-recovery/

Op deze site staan er nog veel meer, allen met hun voor- en nadelen:
    http://www.toptenreviews.com/software/backup-recovery/best-iphone-data-recovery-software/

Bijdrager
    KR1275

Ik heb inmiddels ontdekt dat het wel lukt als ik de iPhone ‘wakker’ hou. Dat moet dan maar even zo.

Bedankt voor het meedenken!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.