14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ariepaul

itunes is verdwenen op iphone

Ik ben na de update naar 4.3 de itunes app kwijt op mijn iphone 3gs. Ook in itunes op de mac staat de app niet meer in de lijst van applicaties. Ik weet zeker dat ik de app niet handmatig heb verwijderd. Volgens mij kan dat ook niet.
    Hoe krijg ik nou de itunes app terug op mijn iphone? ik kan de app niet downloaden via itunes op de mac.

Help!

Bijdrager
    Chorro

Probeer hem eens te herstellen in iTunes. Ik denk dat dat wel een oplossing kan bieden.

Ik heb hier een iPhone 4 met iOS 4.3 en bij mij is de iTunes app gewoon nog aanwezig, dus het is niet uit het iOS gehaald.

Bijdrager
    ariepaul

Thankx. Ben ik met herstellen dan alles kwijt?

Bijdrager
    Chorro

Als je hem herstelt, krijg je de vraag of je je laatste reservekopie terug wilt zetten. In dat geval ben je niets kwijt, maar de kans is dan ook aardig groot dat alsnog jouw iTunes app verdwenen is.

Je krijgt ook de keuze of je hem als een nieuwe iPhone wilt configureren, je bent dan inderdaad alles kwijt (alle apps, dus ook de betaalde, staan als het goed is op je Mac of PC in iTunes. Die kun je dus gewoon daarna weer terugzetten) maar de kans is dan vrij groot dat je je iTunes app terug hebt. Bij het kiezen van deze optie ben je wel je smsjes die je hebt opgeslagen kwijt.

Ik zou hem eerst eens herstellen en daarna de reservekopie terugzetten, misschien dat dat helpt. Mocht dat niet helpen, dan zou ik overwegen toch voor de volledige herstel te gaan.

Bijdrager
    stalio

Voor je gaat herstellen check even bij settings > general > restrictions of daar iTunes niet uit staat…

Bijdrager
    Chorro

Dan zou de iTunes app toch gewoon nog beschikbaar moeten blijven, echter enkel bruikbaar bij het invoeren van het goede wachtwoord?

Bijdrager
    1984

Bel Apple even , indien je iTunes kwijt bent zijn ze heel behulpzaam.

Bijdrager
    stalio

Net even getest, bij mij gaat de app weg…

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Yggdrasil

Hé, je hebt het topic wel even gelezen, hoop ik? Hij heeft het over de iTunes-app op zijn iPhone.

Bijdrager
    1984

Ik wel………

Ook in itunes op de mac staat de app niet meer in de lijst van applicaties. !

Wanneer u uw iPhone op uw computer aansluit, dient in iTunes een iPhone-symbool te verschijnen in de linkerkolom onder Apparaten……ga naar bovenstaande post voor meer info.

Moderator
    unSOUND

Ik wel….

Maar blijkbaar niet helemaal begrepen. Het OS X programma iTunes heeft hij wel, maar de iOS versie van iTunes voor zijn iPhone staat in iTunes niet in de lijst van Apps. Maar dit hoort ook niet. Alleen extra software hoort daar te staan, geen Apps die bij iOS horen.

Moderator
    unSOUND

Dan zou de iTunes app toch gewoon nog beschikbaar moeten blijven, echter enkel bruikbaar bij het invoeren van het goede wachtwoord?

Nee. Als je iTunes uitschakelt in de lijst met beperkingen zie je hem ook niet meer staan.

Bijdrager
    ariepaul

Voor je gaat herstellen check even bij settings > general > restrictions of daar iTunes niet uit staat…

Bedankt, de app is terug op mijn iphone. Ik had itunes inderdaad in de restricties gezet

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.