4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mikekiwi

iTunes + IPhoto: media verplaatsen naar andere schijf

Ben me op dit moment (geestelijk) aan het voorbereiden op een switch van de XP-PC naar de MacMini; de mini is klaar voor gebruik, de XP-PC gaat naar boven verhuizen als (tijdelijke?) file-server en voor programma’s die niet op OSX draaien.

Nu vroeg ik me af wat er gebeurt als ik straks in iTunes en iPhoto verwijs naar de schijven die in de XP-PC zitten (daar staan alle media op) en ik later besluit om bijvoorbeeld een NAS te gaan gebruiken ipv de PC.
    Kan ik in iPhoto en iTunes eenvoudig de verwijzing naar de media aanpassen zonder de library te vernaggelen?

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Dat is op zich eenvoudig:
    1. Verplaats de library (foto en/of muziek) naar de netwerkschijf
    2. Start iPhoto of iTunes met de Option key ingedrukt
    3. Kies Choose Library en kies de library op je netwerkschijf
    4. iPhoto / iTunes gebruikt die nu standaard.

Een paar kanttekeningen:

– Ik denk echter niet dat iPhoto en iTunes werken als je de bestanden op een disk zet die SMB gebruikt om te delen en die een ander bestandsysteem heeft.
    – Je kan het ook even proberen door niets te kopieeren maar bij stap 3 te kiezen voor Create Library en die dan op je netwerk schijf te maken.
    – De snelheid kan tegenvallen maar dat merk je vanzelf.

Bijdrager
    macpro
    ”mstegink”

- Ik denk echter niet dat iPhoto en iTunes werken als je de bestanden op een disk zet die SMB gebruikt om te delen en die een ander bestandsysteem heeft.

Dat die schijf in de PC een ander bestandssysteem heeft maakt niets uit. Dat wordt door de PC afgehandeld. Je hoeft je dus alleen maar druk te maken om het SMB gedeelte en dat zal niet veel problemen opleveren. Het gaat immers om (veel) bestanden die relatief klein zijn (enkele MB’s).

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Kijk, je geeft iemand advies en je leert zelf ook nog wat.:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.