7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ser

iTunes installeert niet.

Als ik iTunes 6 donwload en wil installeren gaat dit goed totdat ik het installatietype moet kiezen. Hij staat autiomatisch op aangepaste installatie maar ik kan geen onderdelen aanvinken die geinstalleeert moeten worden. ook standaard installatie werkt niet. dan krijg ik de melding dat er niets te installeren is.

weet iemand de oplossing voor mijn probleem?

BvD

Geblokkeerd
    Anoniem

Opnieuw donloaden?

Bijdrager
    magic-with-mac

Windows of Mac?

Bijdrager
    Ser

ik heb een iBook G4

opnieuw downloaden heb ik al gedaan maar het installeren lukt niet.

Bijdrager
    Ruben

Ik heb precies hetzelfde probleem net aan de hand gehad bij een goede vriendin. iTunes deed het niet meer maar liet zich ook niet opnieuw installeren. Bij haar bleek dat de iTunes.app uit haar Applicaties folder gewoon beschadigd was en moest worden vervangen, wat ik handmatig gedaan heb.

Er even vanuit gaande dat bij jou hetzelfde probleem aan de hand is, is hier de oplossing (hoop ik dan maar).

Open de gedownloade DMG met de iTunes installer erin.

Control-Click (of rechter muisknop klik) op iTunes.mpkg en kies voor “Toon pakketinhoud”…

Ga vervolgens in het nieuwe venster naar de folders “Contents” en “Resources” en zoek “iTunesX.pkg”…

Doe daar weer Control-Click (of rechter muisknop Klik) en kies weer voor “Toon pakketinhoud”. Ga in het nieuwe venster weer naar de folder “Contents” en zoek daarbinnen naar “Archive.pax.gz”…

Dubbelklik op Archive.pax.gz en laat dit bestand zichzelf uitpakken. Je krijgt dan een “Archive.pax” op je desktop die ook weer vanzelf uit gaat pakken, zo niet, dan deze ook even handmatig uitpakken.

Uiteindelijk moet je op je Desktop een folder “Archive” hebben…

Binnen de “Archive” folder heb je dan twee folders “Applications” en “Library”. Open de “Applications” folder…

Binnen “Applications” vindt je tenslotte de iTunes.app die je gewoon naar je eigen “Applications” folder kunt slepen…

Nogmaals; deze manier werkt dus alleen als iTunes al een keer op de betreffende computer geïnstalleer is (geweest) maar om de een of andere reden niet meer werkt, beschadigd is of verdwenen is.

Succes!

Bijdrager
    vhbart

Wat soms ook wil werken is het receipt van vorige installaties verwijderen. (~ / bibliotheek / receipts /iTunes.pkg, iTunes4pkg, …)?

Bijdrager
    Ser

Bedankt voor de reacties, het is gelukt. Dankzij Ruben doet iTunes het weer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.