5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    djleon97

iTunes ineens in het engels

Beste OMT’ers,

Gisteren wilde ik even wat muziek opstarten op mijn laptop via iTunes met Apple Music. Normaal gesproken doe ik dit via mijn telefoon. Echter heb ik het wel eens eerder opgestart op mijn laptop of het daar ook op zou werken. Dat was in het begin toen ik het aangemaakt had, al meer dan een maand geleden.

Tot mijn grote verbazing zag ik dan ook dat alle meldingen en kopjes van Apple Music in het engels stonden. Met meldingen bedoel ik de pop-up die je krijgt wanneer je in wilt loggen.

Hoe zet ik dit terug? Ben bang dat als ik inlog dat ik dan ineens in een andere store inlog en al m’n opgeslagen interesses kwijt ben van Apple Music. Of is het gewoon inloggen en hij pakt automatisch weer de goede?

Hopen dat jullie ’n antwoord hebben hierop

Bijdrager
    jv65

Apple gooit wel vaker Nederland en Engels door elkaar. Zoals bv. m’n afsluitscherm na de laatste update.

Moderator
    Night

Vooropgesteld dat je je systeemtaal op Nederlands hebt ingesteld (anders is het sowieso logisch dat iTunes in het Engels is), zou je eerst eens kunnen proberen gewoon je te herstarten. Mocht dat niet helpen kun je dat altijd even hier melden. Voor wat betreft de Store: die is gekoppeld aan de locatiegegevens in je Apple ID, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Bijdrager
    Eagle Eye

Ik heb precies hetzelfde gehad als jv65 verteld, zo’n mengeling van Nederlands en Engels door elkaar heen.
    Daar is volgens mij een terminal commando voor.
    Ik heb deze gebruikt:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT202036
    En toen was het opgelost.
    Misschien heb je er iets aan djleon97.

Bijdrager
    djleon97

bedankt voor alle reacties.

Ik snap nu dat Apple de talen wel eens door elkaar haalt, maar mijn voorkeuren van artiesten zijn ook ineens weg op de mac (niet op de iPhone) en mijn saldo staat ook in $ ipv €.

Gewoon inloggen en hij springt over naar de goede instellingen of eerst in iTunes eens aangeven in welke store hij moet zijn?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.