2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    m.wilmer

Itunes in the Cloud: 2 gebruikers, maar 1 koppeling

Hi allen,

Volgens mij heb ik weer een beperking gevonden in het Apple Store iTunes in the Cloud beleid.

Ik heb een nieuwe MacBook Air aangeschaft. 2 gebruikers (mijn vrouw en ik), beide beheerder met beiden een eigen Apple ID.

Nu zet ik voor mijn vrouw in iTunes met automatische downloads aan. Koppelt hij de MacBook air meteen aan haar account. (ze heeft geen itunes match)

Nu ga ik onder mijn eigen gebruikersaccount en eigen Apple ID ook iTunes instellen; kan ik Automatische downloads en (veel belangrijker!) mijn itunes Match account niet gebruiken, omdat hij zegt dat de computer al gekoppeld is aan een ander Apple ID (90 dagen bla verhaal enz).

Dat is toch krom? Beiden een eigen apple ID en eigen gebruikersaccount moeten dit toch los van elkaar kunnen gebruiken ? Ik hoef geen gekochte muziek van mijn vrouw en andersom ook niet…

Waarom koppelt Apple geen itunes in de cloud aan computer + gebruikersaccount ?

Nu kan ik 3 maanden geen itunes Match gebruiken….

Heeft iemand een oplossing ?

Veel dank, Groet, Mark

Bijdrager
    Wolfii82

Daar is geen oplossing voor, dat is de werkwijze van Apple.

Je kunt op een iMac maar 1 Apple ID koppelen omdat je op een iMac meerdere gebruikersaccounts kunt aanmaken. Aangezien Apple niet wil dat je per gebruikersaccount aparte Apple ID’s kunt gebruiken, koppelen ze je Apple ID aan de computer en niet aan het gebruikersacount.

HIerdoor kun je 90 dagen geen gebruik maken van iTunes Match.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.