14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Brombeer

iTunes in de hoek zetten

OSX 10.8, iTunes 10.
    Ik heb iTunes altijd in een geminimaliseerd venstertje in de hoek van mijn scherm staan. Liedje of stream uitzoeken en dan weer met de groene knop klein maken. Alleen schiet het geminimaliseerde venster dan altijd naar het midden van mijn beeldscherm. Dat deed iTunes op mijn vroeger computers nooit en dit gedrag ervaar ik als erg opdringerig en irritant.
    Is dit een manco van iTunes10?
    Hoe krijg ik iTunes zover dat hij bij het minimaliseren naar de hoek teruggaat waar het vandaan komt?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Bijdrager
    Targaryen

Ik klik tegenwoordig op de albumillustratie bovenaan in het midden bij de afspeelinfo. Dan krijg ik een geminimaliseerd schermpje rechtsonder in beeld. Klik ik dan op het kruisje in dat venster, dan opent iTunes terug op de positie waar het venster daarvoor gemaximaliseerd stond.

Bedoel je zoiets?

Bijdrager
    Brombeer

Vrees van niet. Ik begrijp zelfs niet wat je bedoelt.

Zo wil ik iTunes op het scherm hebben. Met de groene knop maak je het venster groot en na gedane zaken wil ik dat hij weer daarheen terug gaat als ik opnieuw op groen klik. Net als vroeger toen alles beter was.
    En dat doet iTunes dus niet. Een hoogst enkele keer gek genoeg weer wel, maar wat is dit voor rare bug?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Shmoo

Je wilt dus gewoon kunnen switchen tussen dit kleine formaat en een venstertje dat jij zelf hebt ingesteld qua formaat?

Volgens mij moet je dan eens proberen om met Alt/Option ingedrukt te houden het venstertje van dit kleine formaat naar een formaat te trekken dat jij graag wilt hebben. Daarna druk je dan op het groene bolletje en dan zou – normaal – het ingestelde formaat onthouden moeten worden en kun je tussen dit kleine + eigen formaat switchen.

Bijdrager
    Targaryen

Ah juist ja, ik zit op El Capitan en heb een dergelijke UI al jaren niet meer gezien.:-|

Bijdrager
    THX-1138

Het is toch gewoon COMMAND-SHIFT-M als je iTunes actief hebt staan??

En anders wellicht onderstaande. Gaat wel over een andere versie maar wie weet.

Misschien een oplossing

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  THX-1138.

Moderator
    Night

Ik kan dit gedrag ook niet reproduceren (weliswaar iTunes 12 en Yosemite). Misschien toch eens de tip van THX-1138 proberen of de prefs van iTunes eens wegkieperen.

Bijdrager
    Brombeer
    THX-1138 op 01 mei 2016

Het is toch gewoon COMMAND-SHIFT-M als je iTunes actief hebt staan??

En anders wellicht onderstaande. Gaat wel over een andere versie maar wie weet.

Misschien een oplossing

permissies hersteld (dat was overigens een hele lijst) maar de miniplayer blijft naar het centrum van het scherm schieten.

Waar stonden die prefs ook alweer?
    in /Users/~/Library/Preferences/com.apple.iTunes.plist ?

Bijdrager
    Brombeer

Yes!
    Dat lijkt het te doen. Dank Dank

(even een blik in die oude prefs geworpen, daar stonden nog een heleboel oude verwijzingen naar aanvullingen in, zoals Jewel Case uit de PPC tijd)
    Misschien dat dat ook de reden was dat iTunes op de vorige mini een paar keer de geest heeft gegeven en ik de hele bieb (±150 GB) opnieuw kon importeren.

Bijdrager
    Brombeer
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 uur, 34 minuten geleden door Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Ik had het in OSX gezet omdat iTunes met OSX meegeleverd wordt. Kon je het maar los installeren, dat had ik versie 7.4 erop gezet.

Bijdrager
    Brombeer

Dank voor de uitleg, wouter57.
    Iets dergelijks zat op deze late 2012 mini toen die met 10.9 Maverix geleverd was. Niet mijn ding. Heb de machine o.a. daarom gedowngrade naar 10.8.

Bijdrager
    Brombeer

Nou, lang heeft het feest niet mogen duren. De miniplayer springt weer vrolijk naar het midden van het scherm.
    Dat dit kan in Nederland!

Bijdrager
    GoeieDag

Upgrade dan ook eens naar een modern OS, met een dito iTunes versie.
    Dan krijg je wat moois, en ben je ouwe meuk kwijt, Meukbeer!

Kijk maar eens naar dit plaatje:

Een prachtige ‘floating’ minispeler, en ook nog van grootte én positie (@Targaryen) te veranderen.

Bijdrager
    Brombeer
    GoeieDag op 03 mei 2016

Upgrade dan ook eens naar een modern OS, met een dito iTunes versie

Ik blijf erbij dat Tiger en iTunes 7.4 de prettigste versies waren. Daarna kwam allerlei overbodige meuk die vooral rekenkracht kost en voor mij geen meerwaarde heeft. Ik weet het, ik ben een stoute consument.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.