23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeepeejee

iTunes in de cloud werkt niet?

Ik zie op mijn iPhone en iPad de tab aankopen. Als ik dan een nummer wil downloaden krijg ik de melding dat het niet langer beschikbaar is. Zelfs van nummers die ik vorige week nog heb gekocht

Bijdrager
    osxmobilenl

Daar heb ik ook last van, zowel op mn iPod touch als iTunes op PC & Mac. Telkens de melding: Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar.

Bijdrager
    Jeepeejee

Ik heb gisteren iTunes match aangeschaft. Sindsdien kan ik het wel gewoon vanuit de muziek app op de iPhone of iPad. Maar ook op de computer vanuit de bibliotheek van iTunes waar dan een wolkje achter aankopen staat die niet in je bibliotheek staan.

Bijdrager
    Verwijderen

Bij mij werkt het gewoon.

Bijdrager
    Blue helmet

werkt al dagen feilloos bij mij. Alleen de te uploaden nummers duurt lang. Er waren 5.000 nummers direct gematcht, de overige 10.000 nummer worden nu via iTunes geupload, elke keer als ik iTunes op de iMac opstart. Op de iPad is mijn hele bibliotheek te zien. Werkt echt goed!

Bijdrager
    Verwijderen

Ik merk nog wel dat de hoedjes (plaatjes) nog niet direct (goed) zichtbaar zijn in alle gevallen (dus vaak ook wel) in mijn iPhone.
    Is mij ook nog een beetje onduidelijk hoe Match hier mee omgaat.

Bijdrager
    Jaclark

Volgens Apple is het overzetten van muziek in iTunes via iCloud nog niet in Nederland beschikbaar, hoewel iTunes Match wel helemaal klaar is. Na het publiceren van de nieuwste iTunes voorwaarden (na succesvol overleg met BUMA/Stemra?) is Match in de lucht – je betaalt tenslotte! De structuur voor het overzetten van (reeds aangeschafte) muziek is blijkbaar nu ook klaar. Misschien wijst die foutmelding (die ik ook krijg) erop dat er nog een hobbel is met buma stemra?

Bijdrager
    Karnemelk

Ik heb dus ook constant last van de melding “het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar” Wordt er een beetje moedeloos van. Het zou gewoon moeten werken en zou wel degelijk beschikbaar moeten zijn inmiddels.

Overigens synchroniseert iTunes sinds kort sommige aangeschafte nummers niet meer met mijn iphone, terwijl hij ze wel gewoon op de iPad zet….

Ik ben het spoor inmiddels kwijt. Heeft iemand een duidelijk antwoord waarom iTunes in the cloud nog niet werkt?

Bijdrager
    Jaclark

Hierbij de tekst van de Apple Support site vandaag:

Opmerking: eerder aangeschafte muziek is alleen beschikbaar via iTunes in de Cloud in Argentinië, Australië, België, Bolivia, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Costa Rica, Cyprus, Tsjechische Republiek, Dominicaanse Republiek, Ecuador, El Salvador, Frankrijk, Duitsland, Guatemala, Honduras, Ierland, Luxemburg, Malta, Mexico, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Slovakije, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Venezuela. Eerder aangeschafte tv-programma’s zijn alleen beschikbaar via iTunes in de Cloud in Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Het zou heel mooi zijn als Apple duidelijkheid kon verschaffen!

Bijdrager
    tony09

Eerder aangeschafte muziek opnieuw downloaden werkt bij mij ook niet. Echter zou het volgens dit artikel op de supportwebsite van Apple al wel beschikbaar moeten zijn.

Bijdrager
    iPredict

Ik wordt er gek van. Ook ik krijg op mijn iphone in itunes steeds de melding “dit artikel is niet meer beschikbaar” bij elk nummer dat ik probeer te downloaden uit de cloud. Ik heb geen iTunes Match, maar er zijn geen aanwijzingen dat Match hiervoor benodigd is. Nogsteeds niemand een oplossing?

Bijdrager
    Danny74

Heb helaas ook hetzelfde probleem, zowel m’n IPad 2 als IPhone 4s geven allebei dezelfde melding dat de artikelen niet meer beschikbaar zijn.
    Hoop wel dat ze dit snel oplossen want heb in de loop der jaren een flinke hoeveelheid nummers gekocht.
    En dan vindt men het vreemd dat mensen nog steeds illegaal muziek binnen halen, doe je het eens een keer legaal en ben je ineens alles kwijt!
    Vreemde zaak allemaal….

Bijdrager
    Erwin Snijders

Zou het zo zijn dat dit enkel werkt als je iTunes Match hebt genomen? Ik dacht dat het downloaden van je gekochte nummers bij iedereen zou moeten werken…

Bijdrager
    Calame

Ik krijg het ook maar niet werkend. Bezit ook geen itunes match, maar dit zou ook niet nodig hoeven zijn! Ik zal eens kijken of het bij een aantal vrienden van mij wel werkt! Overigens verschijnen nieuwe gekochte nummers wel op al mijn IOS devices. Het opnieuw downloaden wil echter maar niet lukken…

Bijdrager
    Epiloque

Ik heb dit probleem ook. Ik heb iTunes Match, en heb 18 van 20 iTunes Albums die nog op mijn iMac stonden ‘in de Cloud gezet’. Ik heb nog 2 albums bij ‘Aankopen’ staan, maar ik krijg inderdaad onderstaande error als ik ze probeer te downloaden. Ze zijn gewoon beschikbaar, want als ik in de iTunes Store kijk kan ik ze gewoon downloaden (Maar dan moet ik opnieuw betalen :S).

De error; http://i43.tinypic.com/ioojg3.png

Bijdrager
    SunKeeper
    ErwinSnijders op 27 januari 2012

Zou het zo zijn dat dit enkel werkt als je iTunes Match hebt genomen? Ik dacht dat het downloaden van je gekochte nummers bij iedereen zou moeten werken…

Met apps kan het toch ook al een hele tijd? (zelfs vóór iOS5)

Dat wordt ook gewoon door ontwikkelaars gemaakt, net als muziek. Ik snap dus de verschillen nog niet m.b.t. het downloaden van content die al in je bezit hebt.

Wel klopt het dat iTunes in de Cloud samen met iTunes Match is tegengehouden door Buma/Stempra. Idioot gedoe. Verder denk ik dat Apple de knopjes wel zou verbergen als ze nog niet zouden werken.

Dus ik houdt het persoonlijk op een bug.

Bijdrager
    Bebob

Bij mij werkt het ook niet, ik krijg op twee accounts ook steeds de melding dat het artikel (tijdelijk) niet beschikbaar is. Ik heb dit probleem bij de support gemeld, een van mijn accounts wordt nu door apple getest. Daar verwacht ik weinig van, omdat meer gebruikers hetzelfde probleem melden, maar wie weet. Inmiddels 8 mails verder en opgeschaald naar senior advisor, die de klacht ook doorgestuurd heeft naar de software engineers.

Bijdrager
    maartenvt
    Danny74 op 24 januari 2012

Heb helaas ook hetzelfde probleem, zowel m\’n IPad 2 als IPhone 4s geven allebei dezelfde melding dat de artikelen niet meer beschikbaar zijn.
    Hoop wel dat ze dit snel oplossen want heb in de loop der jaren een flinke hoeveelheid nummers gekocht.
    En dan vindt men het vreemd dat mensen nog steeds illegaal muziek binnen halen, doe je het eens een keer legaal en ben je ineens alles kwijt!
    Vreemde zaak allemaal….

Begrijp ik het goed, dat je muziek kocht, het weggooide, en nu ineens, nu de optie ‘Aankopen’ in de store staan, dat jij gaat mopperen, dat je de door jouw weggegooide nummers, niet 1,2,3 kan downloaden? Ik begrijp niet goed wat dat nu met illegaal downloaden te maken heeft.

Bijdrager
    fastshifter

Helaas, bij werkt het downloaden ook niet. Heb Apple bericht gestuurd, maar tot nu toe geen reactie.

Bijdrager
    MegaBleek

Ook hier het probleem. Ik heb een tijdje geleden een album (Black Keys – El Camino ; aanrader) aangeschaft op mijn iPhone. Na het synchroniseren bleken niet alle nummers op mijn iMac te staan, maar ook niet (meer?) op mijn iPhone. Ik heb toen zelfs het album nog een keer gekocht, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Ik weet helaas niet meer of alle nummers er ooit wel op hebben gestaan.

Als ik in iTunes naar de iTunes Store ga, dan zie ik de aangekochte nummers wel staan, maar als ik ze wil downloaden dan krijg ik de melding ‘Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het alstublieft later opnieuw’. “Tijdelijk” en “later” is een rekbaar begrip, wat dit houdt al 2 weken aan.

Ik heb geen iTunes Match, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.

Moet zeggen dat dit me zwaar tegenvalt van Apple. Zelfs de gegoogle supportpagina over dit onderwerp werkt niet:(

Maar als iemand hier een oplossing heeft…

Bijdrager
    Bebob

Sinds gisteren werkt iTunes in the cloud, bij twee accounts gaat alles nu zoals het hoort!

Bijdrager
    w1mster

Bij mij werkt het sinds gisteren (7 feb) – hoewel nog niet alles. Maar nu kan ik ook muziek uit the cloud downloaden, waarbij ik gisteren nog de melding kreeg dat het item (tijdelijk) niet beschikbaar zou zijn.

Dus nu maar eens gaan nadenken over wel of niet Match. Ik zie nog steeds niet helemaal de reden waarom… Behalve als backup, maar zo moet ik het vast niet zien.

Bijdrager
    Calame

Idd ook bij mij werkt het nu ineens wel naar behoren!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.