10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

itunes importeert direct mp3 bestanden :(

Dag beste mensen,

Heb een vraagje (waarschijnlijk weer iets heel simpels maar ik stel hem toch)
    :wink:
    Zodra ik een mp3tje aanklik op het bureaublad importeert hij deze direct in mijn itunes…dis is enorm lastig vooral als ik eerst even een mp3 wil checken voordat ik hem in mijn collectie van itunes zet.

Iemand enig idee hoe ik deze functie bij itunes uit kan schakelen ?? heb zelf meerdere malen gekeken maar ben toch bang dat ik er overheen kijk:(

Alvast bedankt voor de hulp!!!!

groet,
    ramon

Bijdrager
    draaischaap

Je wilt je mp3 ‘previewen’, dus is dat wat je moet doen.
    Zet een finder-window op columnview en klik op het play-driehoekje in de rechter kolom.

Het wel of niet importeren van mp3’s in iTunes regel je door de info van een mp3 op te vragen en ‘open with’ met een ander mp3-afspeel-programma dan iTunes aan te klikken (quicktime-player bijvoorbeeld).

Moderator
    Koen van Tongeren

In de finer klik je 1 keer op het mp3 bestandje, appeltje + i (get info), onder ‘open with’ aangeven dat je ‘em met quicktime of ander programma wil openen en klik op de button eronder ‘change all’. that’s it!

Moderator
    Koen van Tongeren

hehe, zul je net zien dat iemand anders weer sneller is:-)

Bijdrager
    ram0n

dank dank dank!!!
    super!!
    (toch weer wat geleerd vandaag :P)

Bijdrager
    Buzz

Gelukkig is het in iTunes heel makkelijk om muziek ook weer uit je library te verwijderen. Dus je zou er ook voor kunnen kiezen om er aan te wennen. Want eigenlijk is het best handig dat je ook tijdelijk nummers in je Library kan laten staan.

Je kan altijd je library sorteren op datum van toevoeging, of daar zelfs een automatische playlist van maken, om nog eens na te gaan welke van je recent toegevoegde files je wil houden en welke je wil weggooien.

Bijdrager
    draaischaap
    ”Koen

hehe, zul je net zien dat iemand anders weer sneller is:-)

En dat terwijl we allebei toch echt een kwartier de tijd hadden:)

Ik blijf erbij dat previewen in de finder “the best invention since sliced bread” is.

edit: Buzz_D’s suggestie is tegelijkertijd ook niet gek. ‘Go with the flow’, zeg maar.

Bijdrager
    computer space

Het maakt ook uit wat je bij instellingen-> geavanceerd hebt staan.
    “Werk map itunes bij” en “kopieer bestanden naar itunes music” wil jij volgens mij uit hebben staan als ik je goed begrijp. Er is dus zeker een instelling voor

Bijdrager
    nma
    ”Martiniman”

Het maakt ook uit wat je bij instellingen-> geavanceerd hebt staan.
    “Werk map itunes bij” en “kopieer bestanden naar itunes music” wil jij volgens mij uit hebben staan als ik je goed begrijp. Er is dus zeker een instelling voor

Juist, in Preferences van iTunes is dit ook te regelen. Dan vindt er geen automatische import naar de Library plaats.

Bijdrager
    Buzz

Dan wordt er geen kopie gemaakt naar je iTunes Music Library folder. Dat is iets anders dan dat de mp3 niet in je Library wordt geimporteerd. De muziek staat nog steeds in de iTunes database en verschijnt in je iTunes venster.

Ik kan alleen maar aanraden om die twee checkboxes aan te laten staan. Dan zorgt iTunes ervoor dat alle muziek netjes georganiseerd is op je harde schijf onder die folder. Zet je ze uit, dan blijft je iTunes muziek verspreid over de harde schijf staan. Als je dan later in de Finder iets wist, krijg je een uitroeptekentje in iTunes en moet je het daar nog een keer wissen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.