15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

iTunes identiek op andere Mac

Dag,

Ik ben aan het verhuizen, met mijn Mac’s weliswaar. Hier komt een nieuwe Mac te staan en wil natuurlijk een paar van mijn belangrijke gegevens ook op die nieuwe zodat de aude weg kan.
    Omdat ik op de oude veel te veel geëxperimenteerd heb wil ik maar een paar bestanden over zetten, ik heb alles al verzameld en bij een gezocht behalve iTunes.

Hoe kan ik dan mijn iTunes bibliotheek naar die nieuwe Mac slepen zonder bijvoorbeeld covers, … te verliezen?

Alvast bedankt,
    Jaak

Bijdrager
    Nietzman
    Bijdrager
    BloomPod

Sorry,
    ben niet zo geweldig goed in Engels, dus ik hoor het graag van een OMT’er.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”Zerk”

(…) kan ik zonder ver van de waarheid te blijven ook stellen dat het ernstig lijkt alsof je alleen om je postcount geeft.

Bijdrager
    nookie
    ”BloomPod”

aude

Ook niet echt in je Nederlands…..:wink:
    Maar goed, je zou eens kunnen zoeken op migratie assistent.
    Dit zit standaard in je osx.
    Dit mooie stukje software zorgt ervoor dat alles van je OUDE mac naar je nieuwe gekopieerd wordt.
    Als je dat niet wilt gebruiken, dan kopieer je de complete iTunes Music map naar dezelfde locatie op je nieuwe mac.
    Ik heb het idee, dat als je dan iTunes opstart, het meteen goed is. Inclusief je afspeellijsten.
    Zo niet, dan kan je iTunes opstarten en dan je oude ‘iTunes Music’ map, in je iTunes venster slepen. Dan kopieert hij alle bestanden naar je nieuwe iTunes Music map, met behoud van alles.
    Alle afspeellijsten zijn op deze manier wel weg.

Kortom, lekker uitproberen.
    Er kan niks fout gaan, omdat je de oude nog op je oude mac hebt staan.

Ik neem aan dat je de oude mac via TARGET mode aansluit op je mac.
    De oude mac opstarten met de T ingedrukt.
    Dan aansluiten met een Firewire kabel aan je nieuwe mac.
    Dan wordt je oude mac een Firewire schijf en kan je alles zo makkelijk overzetten.

Bijdrager
    BloomPod
    ”nookie”

Dan wordt je oude mac een Firewire schijf en kan je alles zo makkelijk overzetten.

Ik denk dat ik gewoon de gegevens naar een andere Mac in het netwerk stuur. De nieuwe Mac gewoon opstarten, als nieuwe computer -zonder gegevens van een andere Mac- en dan de gegevens simpelweg van de andere Mac in het netwerk naar de nieuwe stuur.

Het was dus eigenlijk de bedoeling om maar een paar bestanden/gegevens over te zetten, omdat er te veel geëxperimenteerd was op de oude.

Die paar bestanden waren wat afbeeldingen, documentjes, en de iTunes Library.
    Zodat ik met een schone lei op de nieuwe kan beginnen.

Maar nu weet ik al teminste hoe ik mijn iTunes Library kan overzetten.;) Bedankt.

Bijdrager
    MouseMighty

Time Machine backup een idee? Overigens kan je die link van Nietzman ook anders uitvoeren.. Klik! Aan de andere kant, UTFS en RTFM schijnen vrij lastige begrippen te zijn voor velen.

Geblokkeerd
    Breuf

Ik heb laatst de complete iTunes map (staat uit mijn hoofd in de Music map) van mijn oude iMac gekopieerd naar mijn nieuwe Mac. Toen iTunes opgestart en de complete bibliotheek inclusief (slimme en minder slimme) afspeellijsten en coverart stond in mijn niuewe iTunes.

Bijdrager
    nookie

Kijk, dat is dan bevestigd. Die twijfel had ik nog.
    Maar dat werkt dus goed.

Bijdrager
    BloomPod
    ”Breuf”

Ik heb laatst de complete iTunes map (staat uit mijn hoofd in de Music map) van mijn oude iMac gekopieerd naar mijn nieuwe Mac. Toen iTunes opgestart en de complete bibliotheek inclusief (slimme en minder slimme) afspeellijsten en coverart stond in mijn niuewe iTunes.

Bij Muziek > iTunes staan meerdere mappen/bestanden. Welke moet ik dan naar de nieuwe Mac verplaatsen?

Bijdrager
    Nietzman

Niet om lullig te doen hoor, maar waar bij “Complete iTunes map” raak je de weg kwijt?

Bijdrager
    BloomPod

Dus dan vervang ik de Map die jij nu ziet door de map van die op de nieuwe computer? En mijn oude iTunes staat identiek op de nieuwe Mac. Hoop dat het werkt.

Nog een vrij belangrijke vraag:

Ik heb een iPod touch en natuurlijk ook een iTunes Store Account om programmatjes te downloaden. Zullen die programmatjes dan ook mee gaan naar de nieuwe computer? Kan ik dan nog gewoon mijn Account gebruiken?
    En zullen de films en Podcast wat in mijn iTunes staan ook mee gaan naar de nieuwe computer?

Nog iets:

Hoe gaat het dan met het synchroniseren van mijn iPod? Zullen de instellingen nog idem blijven of zal alles er terug af en weer op moeten?

Bijdrager
    macaddict101

Je kan ook dmv een firewire kabel een link opzetten tussen beide macs. Je verbindt de macs met een firewire kabel (Tenzij het natuurlijk een nieuwe macbook is die je wil gebruiken, dan zal dit niet lukken aangezien deze geen firewirepoort meer heeft.) Je schakelt de mac vanwaar je je muziek wil van kopiëren uit en start hem opnieuw op terwijl je de letter “T” op je toetsen bord indrukt. Op de mac waar je de muziek naartoe wil kopiëren, zal je een nieuwe icoontje zien staan
    (eentje van een harde schijf die verbonden is via firewire), dat is de andere mac die nu verschijnt als een externe harde schijf. via de map gebruikers kan je aan jouw iTunes music geraken en dan kan je alles kopiëren.

Bijdrager
    nookie
    ”nookie”

”macaddict101″

Je kan ook dmv een firewire kabel een link opzetten tussen beide macs. Je verbindt de macs met een firewire kabel (Tenzij het natuurlijk een nieuwe macbook is die je wil gebruiken, dan zal dit niet lukken aangezien deze geen firewirepoort meer heeft.) Je schakelt de mac vanwaar je je muziek wil van kopiëren uit en start hem opnieuw op terwijl je de letter “T” op je toetsen bord indrukt. Op de mac waar je de muziek naartoe wil kopiëren, zal je een nieuwe icoontje zien staan
    (eentje van een harde schijf die verbonden is via firewire), dat is de andere mac die nu verschijnt als een externe harde schijf. via de map gebruikers kan je aan jouw iTunes music geraken en dan kan je alles kopiëren.

Worden de posts nog wel doorgelezen tegenwoordig?

Bijdrager
    MouseMighty

Ooooh is dat de bedoeling?? :P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.