3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    NI3LS

iTunes iD3-tags

Ik heb iTunes 12.1.2 en iOS 8.3 en wordt gek van de muziek app die niet gelijk is aan iTunes.

Waar ik in iTunes alles op orde heb, is het een zooitje in de muziek app van iOS. Ik krijg het niet voor elkaar om schijfnummers en jaartallen te verwijderen. Waar het in iTunes weg is, blijft het in iOS staan.

Verander ik de naam van een artiest, heb ik Artiest en Artiest 1. Ligt het aan mij of is iOS een rommel wat betreft de muziek-app en wat kan ik doen. Andere tag-programma’s al geprobeerd, maar ik lijk niet diep genoeg in de iD3-tag te komen.

Ik weet dat iOS 8.4 verbeteringen brengt, maar ik denk niet dat dat dit op lost. Wie heeft er een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb mijn playlist in Muziek eens doorgekeken.
    Maar die staat er spik en span bij. Net zo strak getagged als in iTunes op de Mac.

Waarom zou je b.t.w. jaartallen en schijfnummers willen verwijderen?
    Dan ga je dus willens en wetens afwijken van de ID3-tags. Misschien ligt daar je probleem wel.

Bijdrager
    IsSidha

vertel eerst maar eens hoe je de muziek synced

ga je eerst alles uploaden met iTunes Match en daarna de tags aanpassen dan is het resultaat volledig onvoorspelbaar
    tevens heeft iTunes zo zijn eigen gedachtes over tags waardoor sommige progs de verkeerde data bij de verkeerde tag zetten.. erg discutabel wie er dan gelijk heeft maar daar gaat het niet om
    ook direct overzetten met iTunes kan problemen geven als de betreffende muziek er al opstaat.. die slaat ie dan ook gewoon over

de ID3 tag heeft overigens een platte struktuur en bevat dus geen enkele diepte, dus is het ook volledig nutteloos om 25 apps er op los te laten om er dieper in te komen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.