10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    igeneric

iTunes i.c.m. NAS en meerdere macs

Graag advies bij het volgende:

Ik heb momenteel zo’n 400GB aan muziek in de iTunes bibliotheek van mijn iMac. Ik gebruik deze als gedeelde bibliotheek ook om muziek te beluisteren via mijn Macbook Pro. In die gedeelde bibliotheek is, voor zover mij bekend, slechts 1 weergave mogelijk. Coverflow en overzichten per artiest of album zijn niet beschikbaar, in ieder geval niet zoals in iTunes op de iMac waar de bestanden op staan.

Ik heb recentelijke een Readynas aan mijn netwerk toegevoegd. Ik wil alle muziek daar op zetten. Er zit een iTunes server in, die de muziek dan via het netwerk weer overal ‘serveert’.

Graag wil ik weten of en hoe het mogelijk is iTunes zo te gebruiken, dat het lijkt of de muziek op dezelfde Mac staat. Zodat alle functionaliteit en weergave opties op tenminste 1 maar liefst op alle Macs beschikbaar zijn.

Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp.

Bijdrager
    fnk

Heb mijn nummers gewoon op een ExterneHD staan, no problemo.
    Gewoon in de voorkeuren een andere plek aanwijzen.

Bijdrager
    igeneric

Is dat ook mogelijk met meerdere Macs of ontstaan er dan conflicten?

Bijdrager
    MacMeijers

het lijkt me dat als je op iedere willekeurige Mac je iTunes-map op de NAS als bibliotheek aangeeft er geen enkel probleem zal zijn.

Bijdrager
    igeneric

dat lijkt misschien zo, maar wat gebeurt er wanneer 2 openstaande versies van iTunes tegelijk in de library gaan rommelen, of er wordt door de ene iets verwijderd, terwijl dat in de andere library niet verwerkt is ?

Bijdrager
    Pieterr

Precies. Daarom moet je dat ook niet willen. Gewoon vanaf één computer (Mac of PC) je iTunes bibliotheek beheren (tracks toevoegen) en vanaf alle andere computers in je netwerk afluisteren. Inderdaad heb je dan geen coverflow.

Bijdrager
    igeneric

OK, dank voor de tip. Gelukkig is eea. ook nog aan te sturen vanaf de iphone met Remote, valt mee te leven.

Bijdrager
    iDecide

Gebruik het zelf ook, heb een La Cie Ethernet Disk Mini, hierin zit een iTunes server. Tevens kunnen laptops of computers die in je netwerk komen via ‘TwonkyMedia’ naar al deze muziek op de server luisteren.

Echter zit ik met een probleem en probeer het eerst even in dit topic, mocht ik hier geen antwoord kunnen krijgen zal ik een nieuw topic posten.

Het probleem is als volgt; mijn iTunes lijkt constant over een oude lijst te beschikken van welke nummers er op de iTunes server staan. Inmiddels heb ik al veel meer muziek op de server staan. Maar iTunes laat steeds een lijst zien met ongeveer de eerste 4 albums die ik er op heb gezet.

Vanaf een laptop met Windows Vista word gewoon alle muziek die op de server staat weergegeven.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb ook een LaCie Ethernet Disk Mini gehad. De iTunes Server software die daar bij zit is ruk (excusez le mot). Ik heb inmiddels een andere NAS in gebruik.

Bijdrager
    iDecide

Dat kan, ik heb wel een update uitgevoerd naar 1.1.2.1 omdat de server daar voor helemaal weigerde. Verder werkt het wel goed, want het afspelen gaat gewoon soepel en zoals het hoort.

Heb destijds gekozen voor een LaCie Ethernetdisk Mini (dus niet Home Edition, maar met meerdere shares e.d.) omdat deze SMB/AFP/FTP/HTTP en iTunes ondersteuning bied, kon niet veel andere A-merken vinden die dit ook ondersteunen. Nu heb ik alleen nog geen oplossing voor mijn probleem?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.