8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

iTunes hulp gevraagd

Ik gebruik nu iTunes 3 om mijn mp3tjes af te spelen, het is geen probleem om iets van een audio cd naar mijn harde schijf te krijgen in mp3 formaat. Het probleem is echter dat iTunes alles naar eigen inzicht indeelt, dit is opzich niet zo erg maar ik wil het liever op mijn manier doen. iTunes maakt allerlei mappen aan voor artiesten en albums, dit moet niet. Ik wil gewoon mijn volledige albums in de map “muziesfull albums” hebben en mijn losse mp3s in “muziek”. Kan iemand mij aub vertellen of en zo ja hoe ik dit kan verhelpen?

Bijdrager
    Igor

Als je onder voorkeuren naar geavanceerd gaat dan kun je daar de map kiezen waar je mp3tjes staan. Je kunt hier ook kiezen of je deze naar je bibliotheek wilt kopieren. Ik dacht dat als je een andere map koos voor je mp3tjes dan de bibliotheek dat iTunes ze dan niet in mappen indeelt en dus gewoon blijven staan zoals ze staan…

Bijdrager
    kenmasters

dat heb ik gedaan, ik heb de map van “musicitunes music” naar “music” veranderd maar itunes is eigenwijs en maakt daar lekker z’n eigen dir structuur aan.

Bijdrager
    Lin

overal de zelfde maker invullen :D

Bijdrager
    Kraid

je kan iTunes toch gebruiken als de map ‘muziek’.
    ik ben zelf pas geswitched en in het begin baalde ik hieer ook van.
    Maar als je iTunes gebruikt al een muziek ‘verkenner’ (om het maar even in windoos termen uit te drukken) gebruikt, merk je dat je die map ‘muziek’ helemaal niet nodig hebt.
    Dat had ik tenminste.

Bijdrager
    Syndic

Ga naar voorkeuren » zie plaatje » onderste 2 opties niet aanvinken
    Nu kan je handmatig in iTunes ‘smart playlists’ aanmaken door gewoon je MP3’s vanuit je muziekmap naar je desbetreffende mapje in je iTunes venster te slepen :D

Bijdrager
    PeterH

In de voorkeuren van iTunes bij Geavanceerd kun je ‘Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen aan bibliotheek’ uitzetten.
    Je kunt dan zelf bepalen hoe je de structuur van je mp3tjes wil hebben.

Peter

Bijdrager
    kenmasters

Ik heb nu idd die vinkjes uitstaan en het lijkt nu goed. het blijkt trouwens dat windows media player dit ook doet, ik wou vanmiddag de mp3s van mijn ouders’ laptop halen naar m’n ibook. Had media player echt alles verkloot, nog 10x erger dan itunes op m’n ibook had gedaan.

Dit maakte mijn dag wel weer ff goed, als apple iets verkloot doet m$ het nog erger :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.