4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

[iTunes] Hoe random is “random” eigenlijk?

Ik heb een iMac en een iBook, maar doe nagenoeg alles op de iBook, omdat deze sneller is en meer geheugen heeft. De iMac is nu verheven tot veredelde jukebox, welke dag en nacht een selectie van 6.500 MP3-tjes staat te spelen, volgens de teller onderaan goed voor meer dan 20 dagen muziek.

Toch hoor ik regelmatig binnen enkele dagen weer dezelfde MP3’s voorbij komen die gewoon opvallen omdat het steengoeie nummers zijn. Ik krijg dus de indruk dat “random” helemaal niet zo random is.

Weet iemand of er beperkingen zijn voor bijvoorbeeld het aantal nummers dat iTunes random pakt?

Bijdrager
    Jor1

Ik krijg ook wel eens het idee dat itunes een eigen smaak heeft.

En ik ook al eens gemerkt dat hij vriendjes is met mijn iPod.
    Toen ik onderweg naar huis in de auto een aantal nummers hoorde vanaf de iPod, en ik later via itunes thuis meer muziek wilde luisteren ging iTunes toevallig exact dezelfde nummers afspelen in precies dezelfde volgorede (toeval?)

Ik heb hiervoor een slimme afspeellijst gemaakt met ‘nog niet afgespeelde nummers’ zodat ie niets kan herhalen voordat alles is afgespeeld.

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik heb inderdaad in mijn playlist een hoop nummer die 2 of 3 keer zijn afgespeeld en andere zijn weer ruim 20 keer afgespeeld! Erg vreemd

Bijdrager
    Elstar

Ik laat elke keer bij het opladen een slimme ‘random’ afspeellijst plaatsen. Ik heb al gemerkt dat deze niet geheel willekeurig is. Hij schijnt een voorkeur te hebben voor artiesten die vooraan in het alfabet staan. Bovendien: Als ik mijn ipod oplaadt op het netwerk begint de serie ‘willekeurige’ nummers gewoon weer van voren af aan en volgens mij ook nog eens in de zelfde volgorde.
    Het enige wat bij mij hielp, is om de willekeurige afspeellijst te beperken tot bijv. 1 GB en bovendien nummers die vaker dan bijv. 5 keer afgespeeld zijn automatische weg te selecteren. Dan komen de overige 12 GB automatisch weer een keer aan de beurt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.