8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Itunes: Hoe playlists, Ster-waarderingen naar nieuwe mac meenemen?

Hallo mensen, Is er een manier om van een oude iMac (High Sierra 10.14) de playlist’s, ster-waarderingen, enz naar m’n nieuwe iMac mee te nemen? Ik bedoel dus niet inclusief m’n hele map van muziek bestanden, want die staat vanaf nu voortaan op een NAS (*).

Als iTunes de bestanden aan bestandsgrootte en -naam -als soort van ‘kentekennummer’- zou kunnen herkennen; Zou dat -m’n inziens- toch eenvoudig moeten zijn.

Het had toch leuk geweest als iCloud die optie had gehad.

Alvast bedankt voor de antwoorden.;-)

(*) Networked Attached Storage; Externe opslag dus.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Witte Haai.
    Bijdrager
    KarelWillem

Ik neem dat je die hele map gewoon op de NAS hebt gezet?*

Dan komt alles in je nieuwe iTunes ook gewoon mee, inclusief playlist, waardering, etc.

* Zo niet, dan had je dat wel moeten doen denk ik. .;)

Bijdrager
    Witte Haai

Ik heb de hele map gewoon via de Finder over gekopieerd.

Maar het kan blijkbaar nog efficiënter? Misschien had ik voor ‘Exporteer bibliotheek’ alles moeten overzetten?

En hoe zit het, als ik ooit weer voor een volgende nieuwe mac ga; Kan ik dan ook (zoals Safari met bookmarks doet) ‘Exporteer Ster-waarderingen, playlist’s, enz.’ doen, met dezelfde Muziek map op de NAS?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Witte Haai.
    Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet niet beter of je opent je bibliotheek met de nieuwe iTunes, en je bent weer klaar.

Maar blijkbaar werkt dat bij jou (of helemaal niet?) zo?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je de migratie-assistent gebruikt om je nieuwe Mac te installeren, in elk geval door gewoon te zeggen: „Zet alles maar over,” dan komt dit soort spul allemaal op precies dezelfde manier op de nieuwe als het op de oude stond.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik schuif al jaren mijn iTunes map heen en weer van de ene naar de andere schijf en computer.

Welke iTunes ik daar ook aan koppel; alle gegevens komen dan gewoon weer mee.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Witte Haai

Dank jullie wel, voor jullie antwoorden, tot zover.;-)

Best kans dat dit een open deur intrappen is:

Maar voor het moment dat deze NAS weer voor een nieuwe wordt vervangen; Werkt die migratie-assistent ook van NAS naar NAS?

Bijdrager
    KarelWillem

Nogmaals; je hebt helemaal geen migratie-assistent nodig.

Kopieer je iTunes-map naar welke locatie dan ook, en selecteer de bibliotheek in je iTunes.

Of dat kopiëren nu van NAS naar NAS gaat, van HD naar SD of van whatever naar whatever maakt daarbij dus niet uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.