7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Col

iTunes herkenning

M’n nieuwe iPad Pro wordt niet herkent door iTunes als ik hem aan de iMac aansluit. Er verschijnt helemaal niks.

Heeft daar iemand een gelijkaardige ervaring mee?

Wel vervelend want ik kan geen back-up / reservekopie maken van de iPad.

Ik heb van alles de laatste updates, dus dat is het niet. Het enige ‘zwakke punt’ dat het zou kunnen zijn is een verloopkabeltje (USB-C naar USB-A) omdat m’n Mac geen C-ingang heeft. Dit werkt prima nu voor andere toestellen maar misschien eist de iPad Pro wat meer van dit kabeltje.

Ik ga deze week eens naar de Applewinkel maar tot dan gooi ik het maar even in de groep, je weet maar nooit.

Bijdrager
    Col

Is al opgelost!

Zit ik drie dagen te klooien zonder resultaat, inclusief contact met Apple. Sluit ik twee minuten nadat ik deze vraag hier gepost heb — tegen beter weten in — de iPad nog eens aan en verschijnt er plotseling een pop-up op het scherm dat er een onderdeel ontbreekt en of ik het wil installeren. Doe ik, en prompt opent iTunes en verschijnt m’n iPad daarin.

Bijdrager
    Cenobyte

Hier hetzelfde. Ik kan geen originele kabel gebruiken (want mijn iMac is al wat ouder en heeft geen USB-C) en het kreng vertikt het om met een andere kabel te synchroniseren (twee kabels geprobeerd, steeds foutmelding in iTunes).

Is dit weer zo’n “het moet perse een Apple kabeltje van 400 Euro zijn” ding??

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, en voor jou kost ie 4000 euro. Maar bij aankoop van een pc krijg je ‘m gratis.

Bijdrager
    Col

Nee hoor. Mijn iMac heeft ook geen USB-C ingang. Ik heb een verloopkabeltje van €10,- gebruikt en dat werkt prima.

Bijdrager
    Cenobyte

<p class=”cite”>Col op 12 december 2018 om 08:14</p>
    Nee hoor. Mijn iMac heeft ook geen USB-C ingang. Ik heb een verloopkabeltje van €10,- gebruikt en dat werkt prima.

Dat snap ik niet echt. Ik heb twee verloopkabeltjes geprobeerd en mijn iTunes blijft gewoon een foutmelding geven, erg irritant..:-(

Bijdrager
    vogel

Hier hetzelfde verhaal. MacBook Pro 2014 en nieuwe iPad Pro 11″. Via een adapter van USB-A naar USB-C en de iPad wordt niet gezien. Is dit weer zo’n fijne Apple streek of doe ik iets fout?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.