7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BIT

iTunes heeft problemen met grote databank

Jongens,

Op mn iTunes staan behoorlijk veel nummer (16.000+). Als ik iTunes opstart moet ik met de muis altijd al gaan klaarstaan en beginnen klikken om die “Analysing songs for playback” (of zoiets) weg te klikken. Dat op zich is al vrij irritant want als ik het wél laat lopen, komt ie vast te zitten. Maar sinds gisteren zit iTunes al meteen vanaf het opstarten vast.

Ik heb de preference bestanden enzovoort al verwijderd maar niets helpt. Weet iemand raad voor deze arme stakker?

Dank!

Bijdrager
    Nihilist

In iTunes is er een optie “Laat in elkaar overvloeien”; die moet je m.i. uitvinken.

Die heeft volgens mij te maken met je foutmelding. Ik heb zelf een bibliotheek van 15K nummers op een externe HD en ik heb nergens last van…

Bijdrager
    error

In mijn iTunes Library staan bijna 50.000 deuntjes en ik heb +200 playlists. Dat ‘analyzing songs’ probleem ken ik niet maar iTunes is met een dergelijke hoeveelheid data extreem traag. Importeren van nieuwe cd’s gaat heeeel traag vergeleken het importeren naar een lege iTunes Library.

Het weggooien van alle playlists (met name de smart playlists) maakt het gebruik al iets sneller maar nog lang niet zo znel als een lege of zeer kleine library of… iTunes 6.

Ik hoop echt dat Apple iTunes 8 sneller maakt voor grootverbruikers.

Bijdrager
    Stadsman

Laat dat analyzing songs gewoon een keer draaien. De eerste keer doorloopt iTunes alle songs en dat duurt inderdaad erg lang. Daarna worden alleen toevoegingen geanalyseerd en dat gaat zeer rap.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Stadsman”

Laat dat analyzing songs gewoon een keer draaien.

Hij zegt dat ie dan vastloopt…

Bijdrager
    Stadsman

Loopt hij echt vast? Of wellicht een beetje te ongeduldig?

Bijdrager
    Nihilist
    ”Stadsman”

Loopt hij echt vast? Of wellicht een beetje te ongeduldig?

Precies; vaak helpt Activity Monitor aanzetten om te zien of de processor nog bezig is. Ik ben ook wel ’s ongeduldig.

Ik heb weinig last van iTunes met een redelijke (imho) verzameling muziek.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.