10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Macbommel

iTunes heeft oude mail adres nog hoe te veranderen

Beste mensen,

mijn iPhone 6 is te water geraakt en zal hem pas later opduiken, maar dat terzijde.
    Als reserve heb ik nu mijn oude iPhone 4 weer opgepakt. nieuwe simkaart erin en hij doet het weer.
    Doch als ik de aapjes wil bijwerken, dan vraagt iTunes om mijn wachtwoord. Echter iTunes laat mijn oude mail adres zien. Ik kan het mail adres niet wijzigen. In iCloud is alles wel in orde, ook de iCloud app werkt op mijn nieuwe mail adres.
    oude was pvoort@home.nl nieuwe is pnvoort@xs4all.nl
    Hoe kan ik iTunes laten weten dat het mail adres is veranderd.
    Ik hoor graag spoedig wat terug, daar ik met een aantal appjes om verlegen zit.
    dank vast
    Met vriendelijke groet,
    Peter

Bijdrager
    Macbommel

nog een kleine toevoeging ter verduidelijking

/uploads/community/a39de8a03a27727d93f1d3dda4a903ed996f5c5e_60789.jpg

Bijdrager
    Macbommel

Deze er ook nog bij die is ook van de iPhone en daar is de iCloud wel met het juiste mail adres.
    Ook op de computer heeft iTunes het juiste mail adres. dus ergens snap ik er niets van, Heb ook al vele topics erover gelezen, maar nergens het goede antwoord gevonden. ging allemaal over veranderen van mail adres. Maar dat is niet de bedoeling dat mijn apple ID mail adres gaat veranderen, die is juist goed. aldus wie o wie kan me helpen?

Bijdrager
    Macbommel

Dank voor de reactie.
    Doch deze site heb ik al geraadpleegd en gaat over het veranderen van mijn apple id. Dat is niet de bedoeling. Of lees ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    IGBA

Zo te zien heb je simpelweg een nieuwe Apple ID aangemaakt. Die appjes zijn (en blijven) gekoppeld aan je oude Apple ID.

Bijdrager
    Macbommel

Dank voor je reactie.
    Ik heb inderdaad lange tijd geleden een nieuwe apple id aangemaakt, daarom is het mail adres ook veranderd. maar waarom is op de oude telefoon, die ik dan nu weer noodgedwongen moet oppakken, het mail adres van iTunes niet veranderd, wel dus van de iCloud. Elders (op de computer) is bijtunes wel het juiste mail adres. Kortom hoe het mail adres van iTunes op de oude telefoon te veranderen?

Bijdrager
    Beech

Klik op Herstel alle instellingen en stel ‘m in als een nieuwe telefoon. Of log uit en log weer in. Ik heb zoiets op een oude iPod waar ik Face Time en iMessages weer wil activeren. Als je dubbele authenticatie hebt ingesteld bij je nieuwe Apple ID en je hebt een oud apparaat vergeten te migreren dan ondervindt je ook allerlei problemen. Als het goed is krijg je op je nieuwe apparaat een code van 6 cijfers die je achter je huidige wachtwoord moet zetten.

Bijdrager
    Macbommel

Super bedankt Beech!
    Het is dus gelukt. Inderdaad helemaal terug naar af. alles opnieuw installeren en het werkt weer.
    Mijn dank dus voor je advies.
    Fijne avond/weekend
    groeten
    Peter

Bijdrager
    Beech

Ook fijn weekend.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.