5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    herko

itunes hangt op 'bestand verwerken'

Bij het updaten van de apps voor mijn iDevices blijft iTunes voortdurend de eerst gedownloade app ‘verwerken’, en is iTunes niet meer af te sluiten -behalve met een forced quit. Na de forced quit gaat iTunes fijn dezelfde bestanden weer opnieuw downloaden en blijft daarna weer steken op ‘bestand verwerken’. Nu blijkt dit een vaker voorkomend probleem, de Apple discussions fora stromen langzamerhand vol met deze melding. Mijn setup: mbp met osx 10.9.1, itunes 11.1.3 (8). Komt dit bekend voor? Weet iemand een oplossing? Restart, reboot, schijfhulp, safe mode opstarten (itunes dan), werkt allemaal niet.

Inactief
    Anoniem

Lijkt me een bug in iTunes, het enige wat je kunt doen is het doorgeven aan Apple op hun feedback website.

Bijdrager
    MacKnarf

Ik heb hetzelfde gehad een paar dagen geleden. iTunes opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Daarmee was het probleem verholpen.

Bijdrager
    meesje

Sinds 10.9.1 heb ik ook last van dit probleem. Bij mij duurt het vrij lang voor het bestand verwerkt is. Ik kan wel verder werken op mijn Mac (met andere apps), maar iTunes is tijdens het verwerken niet benaderbaar (strandbal). Op een gegeven moment gaat ie wel weer verder, maar bij veel updates is dit erg irritant. Gisteren deed zelfs de situatie voor dat iTunes bleef hangen bij dezelfde update (in dit geval De Telegraaf app). Toen deze app maar verwijderd en opnieuw gedownload.

Even gezocht op ‘bestand verwerken itunes’ en kwam dit tegen:
    http://www.appletips.nl/genius/discussion/432/itunes-verwerkt-gedownloade-bestanden-niet#.UriCw3lNxco

Het probleem doet zowel op Mac als op Windows voor, maar helaas is er nog geen oplossing voor.

Bijdrager
    Raddie

Zelfde probleem hier. Het lijkt vrij random voor te komen: ik had een serie apps die een update nodig had en hij bleef ergens hangen bij het verwerken. Toen iTunes geforceerd gesloten, weer geopend en het downloaden ging verder. Dit keer geen probleem met de apps waar het vorige keer bleef hangen. Nu gebeurt het op ongeveer 1 van de 10 apps, schat ik. Ontzettend irritant, hopelijk wordt dit snel gerepareerd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.