12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    svdf

itunes gooit niet alle nummers weg :S

Ik heb een nieuwe account gemaakt op mijn mac, en daar wil ik dezelfde lijst in itunes gebruiken als mijn andere account.. dus ik dacht dat ik gewoon alle bestanden in de itunes map kon toevoegen… maar toen kwam ik er tot mijn verbazing achter dat er ook nog heel wat muziek die ik al tijden lang geleden weg had gegooid tussen staat.

Uiteindelijk heb ik dezelfde lijst gekregen door gewoon het xml bestand van de library te copieren van het ene account naar het andere.. maar ik vraag me af.. hoe kan ik de overige nummers weg gooien? (zonder dat ik uren aan het zoeken ben welke ik nou wel en niet wil bewaren..)

en is het mogelijk om de libraries te koppelen? zodat ik altijd de zelfde lijst heb in beide accounts? ze kijken iig al naar de zelfde music folder.. is dat xml bestand te sharen ofzo?

Bijdrager
    a la Mac

Waarschijnlijk heb je bij het verwijderen van een liedje niet gekozen voor ‘Verplaats naar prullenmand’…

Bijdrager
    ӈ

Waarschijnlijk heb je bij het verwijderen van een liedje niet gekozen voor ‘Verplaats naar prullenmand’…

Ja, daar even over, hoe kun je zorgen dat iTunes altijd vraagt of je de bestanden echt van je schijf wilt verwijderen?

Bijdrager
    svdf

dat is het rare.. volgens mij heb ik hem altijd “verplaats naar prullenmand” gekozen omdat ik dat sowiezo wil.. maar [email protected] heeft een goed punt: hoe kan dat permanent aan!

en kan je vanuit itunes je library verplaatsen ofzo.. zodat hij de liedjes die in de library geladen staat meeneemt? dan ben ik van de overtollige liedjes af!

Moderator
    unSOUND

Wat je kunt doen is alle nummers die nu niet in de library staan opnieuw in iTunes zetten.

• maak een playlist, en noem die bijvoorbeeld “lijst 1”.
    • zet daar alles wat je nu hebt in. ( dus appeltje-a, of control-a, en slepen naar de lijst )
    • ga in het menu van iTunes naar archief > voeg toe aan bibliotheek
    • wijs nu de map met jouw muziek aan, meestal is dit “iTunes music”.

Nu gaat iTunes kijken welke nummers er nog niet in de library staan,
    de nummers die er nog niet in staan worden nu toegevoegd.

• maak een slimme afspeellijst, met als voorwaarde:
    “afspeellijst” “is niet” “lijst 1”

Voilà. Alle nummers die voor deze actie nog niet in je library stonden staan nu keurig in de nieuwe slimme afspeellijst. Nummers die echt weg kunnen kun je wissen door ze te selecteren, en dan alt+delete te drukken.

Bijdrager
    iAgree

Dat kan makkelijker , ga naar menu en kies voeg toe aan libraryen kis dan je muziek map, alleen de nummers die erin staan maar niet in library worden toegevoegd de rest niet, het is dus niet nodig om aparte lijsten aan te maken, vervolgens kies je sorteren op dat edded en dan staan de nummers die zijn toegevoegd boven aan, succes.

Moderator
    unSOUND

Hoeft niet, soms pakt iTunes de datum waarop de nummers voor de eerste keer zijn toegevoegd, en staan ze dan dus niet bovenaan. Met de methode die ik hier noem weet je zeker dat je geen nummer over het hoofd ziet.

Bijdrager
    iAgree

Ow ok ik heb dit al een antal malen gedaan en bij mij werkte het vandaar dat ik het roep, maar goed je kunt het dus op meerdere manieren doen.

Moderator
    unSOUND

Ik gebruikte normaal gesproken jouw methode ook, tot ik dus een paar keer genept werd door nummers die een andere datum aangaven bij de kolom “toegevoegd”… sindsdien gebruik ik de playlist truc erbij… nu is het geheel al wat meer idiot-proof…

:D

Bijdrager
    svdf

ja haha hoe ik alle nummers die ik weggegooid heb terug krijg ben ik dus al achter… nee wat ik wil is dat de nummers die niet meer in mijn lijst staan van mijn schijf worden verwijderd.. omdat het ruimte in neemt (het zijn er behoorlijk wat) en omdat het onnodig is.. als ik ze weg heb gegooid heb ik dat gedaan met een reden: omdat de muziek niet goed is, of omdat het een slechte rip is.. die wil ik er dus niet tussen!

dus ik hoopte dat het mogelijk is om bijvoorbeeld alle nummers die nu in mijn library staan naar een andere plaats te kopieren.. dan heb ik de goede nummers bij elkaar.. snappie?

Moderator
    unSOUND

Dan moet je dus gewoon even mijn hele post op je gemak lezen… want wat staat daar onderaan ?

”Alle nummers die voor deze actie nog niet in je library stonden staan nu keurig in de nieuwe slimme afspeellijst. Nummers die weg kunnen kun je wissen door ze te selecteren, en dan alt+delete te drukken.”

Bijdrager
    svdf

:oops: oh sorry, vergeten de laatste zin te lezen :innocent:

thanks

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.