10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

iTunes gift card

Beste omt lezer,

Ik kom laatste tijd online vaak de onderwerp tegen van een free iTunes gift card.
    Er zijn verschillende manieren om ze te verkrijgen. Zoals app dwonloaden en uitproberen. Bij een bepaalde hoeveelheid punten, kan je een giftcard krijgen. Nou vraag ik mij af in hoe vere is dit waar en of werkt. Hebben jullie hier enige idee van?
    Want er zijn mogelijkheden om gift card te krijgen van maar liefst 500ÔéČ. Dat is bijna een mac mini wat je van kan kopen!!!

Bijdrager
    McPim

De beroemde spreuk ‘Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook’ is ook hier weer van toepassing. Maar mocht het je lukken dan hoor ik het graag :wink: ! Met een iTunes gift card kun je geen hardware kopen trouwens.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen per dag bewust op reclame linkjes lopen te klikken via dit soort systemen alleen om 2,- per week te verdienen.

En bedrijven maar 1,28 per klik aan Google betalen en denken dat het echt werkt want je hebt ineens driedubbel zoveel bezoekers op je site.:roll:

Bijdrager
    essiw

Hoogst waarschijnlijk werkt het wel, maar de tijd die je er moet steken weegt vaak niet op tegen de wat je er voor krijgt. En als je ergens wel erg veel voor krijgt, kun je er vaak vanuit gaan dat het niet werkt…

Bijdrager
    Logan Legend

In andere woorden gewoon onzin reclames. Kunnen hierdoor ook malware of andere kwaardaardig software binnen komen in je ios of macos (osx)?

Moderator
    Night

Die mogelijkheid blijft natuurlijk altijd aanwezig (Zelfs bij erkende en vertrouwde software-leveranciers zoals al een aantal malen is gebleken in het verleden).

Bijdrager
    Logan Legend

Hoe kan ik mijn ipad pro 9,7 na checken of die geinfecteerd is?

Bijdrager
    McPim

Een iPad (zonder jailbreak…) kan niet ge├»nfecteerd zijn Logan Legend. Geen zorgen :) Op een Mac kan het wel, zoals Night ook zegt.

Bijdrager
    Logan Legend
    McPim op 14 januari 2017

Een iPad (zonder jailbreak…) kan niet ge├»nfecteerd zijn Logan Legend. Geen zorgen :) Op een Mac kan het wel, zoals Night ook zegt.

Oky bedankt voor je gerust stelling McPim.

Maar nu ben ik wel benieuwd geraakt hoe een mac geinfecteerd kan worden en wat je eraan kan doen?

Bijdrager
    McPim

Daar staan de forums vol van en zijn de meningen over verdeeld dus daar waag ik me niet aan :lol: Maar in ’t kort: als je ‘bewust’ internet zonder zomaar ergens op te klikken met een up-to-date Mac ben je aardig safe, een virus komt bijna niet voor op een Mac. Ik (en de meeste Mac gebruikers) heb geen virusscanner, voor ‘adware’ en ‘malware’ is het goed om Malwarebytes (link) te draaien, dat haalt de meeste internet rommel wel van je systeem. Ook daar heb ik nog nooit last van gehad maar dat komt wel regelmatig voor als ik het zo hoor:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.