9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tms18

Itunes gift card vraagje

Ik heb van het weekend de mac ge update van snow leopard naar lion
    in een winkel zeiden ze dat het ongeveer 30 euro zou kosten ik heb een gift card van 50 euro gekocht weet
    je zeker dat je goed zit.

Nu blijkt dat het bedrag 24 euro al van mijn vaders credit card is afgehaald en niet van
    de giftcard is het mogelijk die 50 euro weer terug te halen ???

Bijdrager
    iHam

OSX Lion kost 23,99. En je moet wel de credit card gegevens van je vader uit je iTunes account halen. Want iTunes zal creditcard gegevens verkiezen boven giftcard. Helaas is dit niet meer terug te draaien. Maar in de toekomst zal het niet meer gebeuren.

Bijdrager
    BasiX

Je kunt de iTunes card – helaas – niet meer terug brengen. Gebruikt is gebruikt.

@iHam: iTunes kiest alleen voor een creditcard als je iemand een cadeau wil geven. Wanneer je muziek of een app koopt voor jezelf, zal het eerst van je iTunes tegoed afgeschreven worden.

Bijdrager
    johnkeates

Heb je de gift card wel ingevuld bij ‘redeem’ ? Of inwisselen op de NL store? Dan heb je een ‘tegoed’ in de account zitten.

Bijdrager
    tms18

erg bedankt voor jullie hulp volgende keer beter op letten

Bijdrager
    tms18

Betekend dit nou ook dat bij mijn volgende aankoop NIET van de gift card word afgeschreven maar van de credit card????

Bijdrager
    stavos

Als je de gegevens van de creditcard laat staan in je account, wel. Als je die details verwijderd, kan er dus niets afgeschreven worden van de creditcard en wordt het tegoed op je account gebruikt. En zodra dat tegoed op is en je geen andere betaalmethode hebt toegevoegd, kun je niets meer kopen voordat je het tegoed weer hebt aangevuld. Dit is de meest veilige manier om in iTunes / de Mac App Store aankopen te doen.

Bijdrager
    BasiX

@stavos: Nee, dat is niet zo. iTunes kiest eerst voor de iTunes cards voor ze van het van je credit card afschrijven:

1. Eerst worden de cadeaubon, de vooruitbetaalde kaart en het krediet ingewisseld.
  • Als uw cadeaubon, vooruitbetaalde kaart en/of krediet minder waard is dan het totale bedrag van de aankoop, wordt het overblijvende bedrag op uw creditcard in rekening gebracht. Opmerking: u kunt kredieten voor een gratis nummer niet gebruiken om een album te kopen.
  • Als u geen cadeaubon, vooruitbetaalde kaart of krediet hebt, worden alle albums die u koopt op uw creditcard in rekening gebracht.
  • http://support.apple.com/kb/HT1574?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
stavos

Ah, my bad..
*streept iHam door als [s]betrouwbare[/s]bron in het algemeen* :sarcastic:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Inloggen
Log in of registeer je om te reageren.
vergeten?
vergeten?