5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    patsneok

iTunes Genres verwijderen.

Goedemorgen,

Door het vele gebruik van iTunes, staan er in het veld Genre een heleboel verschillende genres. Dit is ondertussen een hele waslijst geworden. Ik weet hoe ik bij een boek, nummer, album of film het genre kan wijzigen. Maar hoe verwijder ik nu de genres die niet meer gebruikt worden?

Hopelijk is er iemand die mij wat kan helpen.

Bijdrager
    Brombeer

Mijn ervaring is dat je de genres per titel (of groep titels) moet wijzigen. (selecteren > toon info > tab info)
    En ik heb de indruk dat je sommige ingebakken genres niet weg krijgt, al heb je er helemaal geen muziek (meer) in.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het goed is staan daar geen genres in die niet gebruikt worden: iTunes geeft alleen genres weer die ook echt in nummers „gebruikt” worden.

De manier om de lijst op te schonen is redelijk eenvoudig: klik op een genre dat je weg wilt hebben, selecteer dan alle nummers die erbij komen te staan (klik op één zo’n nummer en druk dan ⌘A in) en toon de info (⌘i). Er opent zich een venster met de informatie voor alle geselecteerde nummers, en daarin pas je nu het genre aan (en niks anders! Alles dat je hier aanpast zal voor álle geselecteerde nummers gelden) en dan klik je op de OK-knop.

Bijdrager
    jasper050

Zou de topicstarter niet deze dropdown lijst bedoelen, ik heb ook liefst alleen de genres die ik gebruik.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  jasper050.

Bijdrager
    patsneok

(y) Jasper050, dat is inderdaad de dropdownlijst die ik bedoel. Volgens mij staan daar ook genres in die ik niet gebruik. Ik zal vanavond de suggestie van Jakko Westerbeke eens bekijken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.