30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

iTunes Genius

iTunes Genius is erg leuk… Maar er zijn wat probleempjes.
    Als je een lijst van nummers wil die aansluiten op jou draaiende nummer dan druk je rechts onder op het Genius logo.
    Allemaal leuk en aardig maar zodra je daar op drukt begint hij METEEN te spelen met een van de nummers. Inplaats van de lijst gewoon te laten zien. (dit gebeurt wel op de nieuwe iPod software)

Genius staat ook tussen de afspeellijsten maar je moet echt op het Genius knopje drukken wil je een lijst van nummers die er op lijken. Het is dus niet zo dat waneer je een nummer aan klikt in je bibliotheek dat je die dan bij afspeellisjten -> Genius ziet.

Is dit op te lossen of is dit nog iets wat in z’n kinderschoenen staat.

Ook kun je bij voorkeuren niet meer de snelkoppeling pijltjes naar de iTunes store weg halen.

Bijdrager
    LEXY

Guinus? Guiniaal, hahaha!!!

Bijdrager
    KarelWillem

Het is toch Guinness??

:wink: :P

Hahaha. Snel aangepast hoor. Jij was nog wakker!

Bijdrager
    karf

ja spelfaut, heel leuk :P:X

Mja weet iemand dit…

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn 12000 nummers worden nog steeds gescand. Dus ik ga het vanavond niet meer weten.

Bijdrager
    Yosemite

Ik heb er 20.000 nummers in staan en hij zit nu op 3/4. Nog eventjes geduld voor ik er mee aan de slag kan.

Bijdrager
    Juch

Ik vind Genius maar waardeloos. Ik vind helemaal niet dat de playlists goed bij elkaar passen. Het is een schaamteloze commerciele bedoeling om nog meer liedjes te verkopen! APPLE IK HOUD NIET VAN DEZE PUSH FUNCTIONALITEIT! Weg ermee! Dit is zo microsoft gedrag; bah…..opdringen….

Bijdrager
    Johan hier

Zojuist 14.000 nummers er doorheen weten te persen. Bij stap 2 stond er een tekstberichtje dat het langer duurde dan men gewend was bij Apple, maar nu bijna klaar met stap 3.

Bijdrager
    CMD-Z

Hoe werkt Genius eigenlijk?
    Want ik hoorde op de keynote dat een ipod nano bijvoorbeeld ook genius playlists kan maken, zonder dus verbonden te zijn met de itunes store.

Waarop selecteert itunes genius de playlists?
    Op artiestennaam en een online database? Want dan zou je wel de titels/artiesten goed ingevuld moeten hebben!

Bijdrager
    Johan hier

Even wat dingen geprobeerd (mede nav bovenstaande vragen Karf).

Een lijst met nummers aansluitend aan het op dit moment draaiend nummer geeft bij mij een genius afspeellijst. Echter begint het op dat moment draaiende nummer wel opnieuw af te spelen, maar niet willekeurig een ander nummer uit de lijst (maar of het zo erg is… eerst lijst samenstellen en daarna afspelen?).

Inderdaad even een lijst met gelijkende nummers creëren door een nummer aan te klikken en vervolgens de lijst laten genereren door op het geniusknopje te drukken (maar volgens mij is dit ook zo bedoeld met genius).

Snelkoppeling pijltjes nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    Johan hier

Wel jammer dat in de genereerde lijst meerdere tracks van 1 artiest voorkomen.

Bijdrager
    karf
    ”Johan

Wel jammer dat in de genereerde lijst meerdere tracks van 1 artiest voorkomen.

Tja maar dat wordt volgens mij ook weer gescand. Dat dat nog lijkt. Zo kunnen er rustige nummers en wat drukkere nummers op het album staan van de zelfde artiest.

Bijdrager
    Johan hier

@Karf. Bedoel je dat je de verwachting hebt dat dit ‘doubleren’ door verfijning in de toekomst mogelijk desgewenst er uit gehaald zou kunnen worden? Een andere Genius-achtige die ik voorheen geprobeerd heb kon ook niet op artiest kijken.
    Ondanks het verschil in nummer zou ik het prettig vinden als dit wel zou kunnen.

Bijdrager
    karf

Ik begreip niet helemaal wat je bedoeld.

Maar ik denk dat hij ook kijkt naar de soort muziek. Dit haalt hij denk ik uit de itunes store. Als ik bijvoorbeeld Daft Punk draai en naar Genius ga dan zie ik daar ook wat Daft punk nummers tussen staan. Maar deze zouden dan ook bij het nummer passen. Zelfde BPM enz.. dat soort dingetjes.

Even terug naar het topic, Ik vind het een klein beetje jammer dat Genius perse het nummer weer opnieuw maat aanzetten en dat je alleen via dat knopje echt kan activeren.

Bijdrager
    SebastienK

Ik vind de Genius anders wel het einde om muziek te kopen. Net een paar van mijn lievelingsnummers geselecteerd en de resultaten die ik van de genius kreeg voor de iTunes Store waren perfect. Heb vroeger in een muziekspeciaalzaak gewerkt en merk dat geen enkele menselijke verkoper een beter advies kan geven als de iTunes Genius. Hoedje af voor Apple want ze hebben met die Genius de beste verkoper ter wereld in huis gehaald naar mijn opinie dan toch.

Bijdrager
    karf

Jep daar ben ik het helemaal mee eens!
    ik heb daar over ook geen klachten. Maar wel over de Genius in iTunes zelf.
    Moet ik er wel even bij vermelden dat ik Genius erg cool vind als het aan staat! Dat werkt helemaal perfect. Alleen net dat ene knopje rechts onder en de naam in het lijst dat die dingen niet samen werken vind ik niet heel fijn werken.

Bijdrager
    lowfi

Mijn muziek smaak is op dit moment nog te raar. Krijg geen enkele playlist gemaakt.

Bijdrager
    JWB
    ”lowfi”

Mijn muziek smaak is op dit moment nog te raar. Krijg geen enkele playlist gemaakt.

Hier hetzelfde verhaal.

Bijdrager
    Jpunt

Het grootste deel van mijn muziek is ook niet in de store te krijgen (wat ook nooit zal gebeuren), dus ik zal het ook niet erg vaak gebruiken. Wel een tof concept!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben nu een Genius op basis van de groep Air aan het luisteren.

Voornamelijk Electronic in het lijstje, maar ook zaken die ik als Genre onder Pop had gezet.

Het werkt i.i.g. wel goed. Handig voor een avondje visite met een bepaalde muzieksmaak.

Die aanbevelingen van de Store vind ik eigenlijk maar irritant, die zal ik voornamelijk uit hebben dus.

Bijdrager
    Genius

Mijn genius is helemaal niet geniaal… Vind de bij elkaar geraapte nummers niet bij elkaar passen.

Als ik een gevoelig nummer van Sigor Ros pak als uitgangspunt, vind ik in de geniuslijst het dancenummer Till 9PM van ATB terug?! Ikke niet snap, wat is de gelijkenis?

Daarnaast pakt of herkent hij veel van mijn nummers niet, beetje vervelend.

De aanbevelingen vanuit de store zit ik niet echt op te wachten, hou niet zo van verkopers die in je nek hijgen.

Ik heb de genius na een twee uur maar weer uitgezet. Voor mij een onnodige feature.

Bijdrager
    MichMich
    ”Juch”

Ik vind Genius maar waardeloos. Ik vind helemaal niet dat de playlists goed bij elkaar passen. Het is een schaamteloze commerciele bedoeling om nog meer liedjes te verkopen! APPLE IK HOUD NIET VAN DEZE PUSH FUNCTIONALITEIT! Weg ermee! Dit is zo microsoft gedrag; bah…..opdringen….

Wat een bullsh*t! Je hebt zelf Genius aangezet… het is een OPT-IN dienst…. wat nou push?!?!

Bij mij werkt het echt top… Natuurlijk zit er wel eens een verdwaald nummertje bij, maar dat heeft meer te maken met de titel die dat nummer dan heeft. Daarnaast zal de kwaliteit van de service verbeteren naarmate meer gebruikers het gebruiken. Ook is het van belang dat de metadata (ID3 tags) van het nummer klopt. En tja, als je een library vol slechtgetagde illegaal gedownloade muziek hebt, moet je natuurlijk eigenlijk niet zeuren (of gewoon zelf even de ID3 informatie bijwerken…);)

Genius werkt voor mij Geniaal!

Bijdrager
    dirtypaper

Misschien ben ik een beetje achterdochtig maar dat itunes informatie verzameld over mijn (gekochte al dan niet gekochte) muziek vind ik toch maar wat suspicious. Of heb ik het mis? :roll:

Even getset en ik vind die genius best wel de moeite. volgens basseert hij zicht op wat andere mensen ook kochten en neemt er dan de tracks uit die jij ook hebt. als nu het tempo en de toonsoort noggis gescand zou worden is het echt TOP.

Voor de zoveelte maal, thank you apple.

Ps nu ontdekt: ik heb hier niet zo zeer veel muziek vanuit België en Nederland, maar blijkbaar zet hij Belgische en Nederlandse artiesten ook wat meer bij elkaar. bv zette genius op bij “de jeugd van tegenwoordige” en kreeg als volgende track één van deus, en daarna Hazes:-D

Bijdrager
    error

De Genius in iTunes is de hele nacht bezig geweest om mijn iTunes Library (+600.000 nummers) te analyseren en naar de Genius Cloud te sturen. Het ‘iTunes Library Genius.itdb’ bestand is bij mij dan ook ruim 350 MB groot geworden.

Ik had zo mijn twijfels over deze nieuwe service van Apple… maar zo op het eerste gezicht zien de Genius playlists er goed uit. Met – voor de Genius – hele obscure deuntjes (een groot deel van mijn collectie is niet in de iTunes Store te vinden) kan het systeem weinig.

De Genius Sidebar zal ik niet vaak gebruiken. Ik koop liever geen muziek in de iTunes Store, ik geef de voorkeur aan drm-vrije mp3/flac-winkels als boomkat.com, bleep.com en junodownload.com.

Maar goed, wat Genius doet met mijn Library is heel aardig. Petje af. Benieuwd of het over een paar maanden nog veel beter is als die Genius slimmer is geworden van al die input van iTunes gebruikers.

edit: ik bleek te slapen, het zijn +60.000 nummers

Bijdrager
    Speedooo

Ik ben nu al fan van de Genius afspeellijst alles past goed bij elkaar en er zitten af en toe nog wel goede suggesties bij :)

Bijdrager
    chilli dude

ben ik dan de enige die geen creditcard heeft waarmee ik me itunes store account moet activeren? :/

Bijdrager
    Genius

600.000 nummers….. :o :o :o

Jeminee! Echt veeeeeel!

Volgens mij geef jij de voorkeur aan illegaal downloaden boven drm-vrije mp3-stores, haha

Of je moet gewoon ontzettend veel geld hebben, maar goed, ik denk niet dat er veel mensen zijn die geloven dat jij voor al je nummertjes 0.99 cent hebt betaald 8)

Bijdrager
    LEXY
    ”chilli

ben ik dan de enige die geen creditcard heeft waarmee ik me itunes store account moet activeren? :/

Hoeft ook niet. Je kunt ook een Click&Buy account aanmaken.

Bijdrager
    LEXY
    ”Genius”

8)

Heb jij nou sinds gisteren je naam veranderd of heette je toevallig al zo?!

Bijdrager
    Melle

Ik heb iets van een 300-400 cd’s in mijn iTunes geimporteerd

(jaja, allemaal fysiek gekocht, dat is namelijk heel goedkoop…)

dat zou willen zeggen
    dat jij een ongeveer 42 857 cd’s hebt staan.
    Jawaddedadde
    en ongeveer 4390 Gb aan muziek
    (aan 192kpbs)

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.