5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

iTunes geluidscontrole exporteren

Beste Forumleden,

Ik heb een leuk cd’tje samengesteld. Hier zitten her en der volumeverschillen in. Nu kan je bij het branden aangeven: ‘Gebruik geluidscontrole’, dit werkt perfect. Maar ik wil de cd ook digitaal bewaren….. Ik kan natuurlijk de cd opnieuw importeren na het branden, maar kan je ook exporteren met de functie ‘Gebruik geluidscontrole’?? Zodat ik nieuwe MP3’tjes heb met het goede volume.
    Ik ken de functie bij ‘voorkeuren-Geluidcontrole’, maar dit heeft weinig effect.

Hoor het graag!

Vriendelijke groet,
    JBStudio

Bijdrager
    NTG

Geen idee. Waarom probeer je niet gewoon die CD te importeren? Lijkt me niet erg risicovol of te moeilijk?

Bijdrager
    JBStudio

Heb ik nu ook gedaan… dacht alleen dat het wel sneller kon. Buiten dat heb ik dus MP3’s als audio cd gebrand (AIFF) en vervolgens weer mp3’s van gemaakt…. Wellicht dat er dan ook iets kwaliteitsverlies optreedt.

Bijdrager
    NTG

Ja. Maar hoezo is de geluidscontrole in iTunes zo slecht dan?

Bijdrager
    JBStudio

Duidelijkere uitleg:
    Ik heb 10 mp3’tjes.
    Deze verschillen allemaal in volume.
    Ik wil een cd hebben EN digitaal.
    CD branden met ‘Gebruik geluidscontrole’ is goed.

Nu het probleem:
    – De optie ‘voorkeuren-Geluidcontrole’ in iTunes doet z’n werk, maar hij slaat dit op in iTunes, zodra ik die mp3 in Toast o.d. plaats, neemt hij de geluidscontrole NIET mee.
    – Als ik van de mp3 MET geluidscontrole een nieuw mp3 maak (‘Maak versie voor mp3 aan’), blijft het volume aangepast i.p.v. dat dit weer naar 100% is gegaan.

Oplossing:
    – Als ik van de gebrande cd een nieuwe mp3 maak (‘Maak versie voor mp3 aan’) is het volume keurig 100% bij alle tracks. ofterwijl hij ‘bakt’ het geluidscontrole in.

Wat ik wil:
    Direct vanuit iTunes mp3’s exporteren waarin hij het geluidscontrole ‘inbakt’, dus dat het iTunes onafhankelijk is.

Duidelijker kan ik het niet maken…..

Groet,
    JBStudio

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.