7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ruben87

Itunes gebruiken op laptop

Hallo,

Ik heb mijn muziek op een externe hd staan en itunes op mijn desktop. Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht en ik dacht dat ik via itunes exporteren en importeren op mijn laptop al mijn muziek ook vanuit mijn laptop kon afspelen. Maar hij kopieert alleen het ”geraamte” dus alle afspeellijsten. Maar exclusief de nummers/locatie van de nummers. Aangezien ik mijn hd meeneem blijft deze locatie ongewijzigd…

Nu heb ik geen itunes media map, ik heb zelf mappen gemaakt omdat itunes er destijds een zooitje van maakte en ik het nu keurig per artiest ingedeeld heb.

Is er een mogelijkheid om de afspeellijst + nummers op een snelle manier over te zetten naar mijn laptop?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

In de eerste plaats welkom op dit forum!

ruben87 op 04 september 2010

Hallo,
    Ik heb mijn muziek op een externe hd staan en itunes op mijn desktop.

Dit is niet de plaats waar iTunes moet staan…. Je kan iTunes het beste in de map Programma’s installeren, anders vind Software Update geen updates voor iTunes….

Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht en ik dacht dat ik via itunes exporteren en importeren op mijn laptop al mijn muziek ook vanuit mijn laptop kon afspelen. Maar hij kopieert alleen het \’\’geraamte\’\’ dus alle afspeellijsten. Maar exclusief de nummers/locatie van de nummers. Aangezien ik mijn hd meeneem blijft deze locatie ongewijzigd…
    Nu heb ik geen itunes media map, ik heb zelf mappen gemaakt omdat itunes er destijds een zooitje van maakte en ik het nu keurig per artiest ingedeeld heb.

Lees dit topic eens door, want het is toch het beste om iTunes zijn gang te laten gaan wat dit betreft. Nu kom je je probleem tegen, omdat je afwijkt van de normale gang van zaken…..

Bijdrager
    Pieterr

Als ik het goed begrijp wil je je muziek alleen op de externe schijf bewaren. Die neem je mee, samen met je laptop.
    Je kunt gewoon alle muziek van de harde schijf in een lege iTunes bibliotheek op je laptop toevoegen (“Add to Library”) en het vinkje om kopieën te maken tijdens het importeren, uitzetten.

Bijdrager
    ruben87

Dag mensen,

bedankt voor de reacties. Ik snap dat ik in een keer alle muziek erop kan zetten, alleen dan is het niet geordend naar artiest hoe ik het op deze computer heb. Ik meen dat ik een tijd geleden toen ik mijn computer opnieuw geinstalleerd had, wel alles terug kon halen in itunes. Ik moest toen nog wel mijn harde schijf van F in G veranderen anders kon die de nummers niet vinden. Alleen hoe ik dat toen gedaan heb weet ik niet meer :/. Ik kan me iig niet voorstellen dat ik toen alles opnieuw toegevoegt heb per mapje… Weet iemand misschien hoe dit moet?

Hansi, ik heb het topic gelezen, maar de meningen zijn verdeeld. Wat ik er nog van herinner maakt itunes mappen van b.v. coldplay met alle muziek van coldplay maar als je hebt coldplay feat. Michael Jackson (fictief voorbeeld) dan maakt hij er een aparte map van terwijl er dan in die map maar 1 nummer zit. Daarnaast heb ik b.v. blues collection apart bij elkaar terwijl dat allemaal verschillende artiesten zijn. Daarom ben ik indertijd zelf de mapjes gaan beheren, wat uren en uren bij elkaar gekost heeft, steeds een map maken en die map in itunes maken. Maar je snapt dat ik geen tijd en zin heb om dit allemaal nog eens te gaan doen :-D.

Bijdrager
    Pieterr
    ruben87 op 05 september 2010

Ik snap dat ik in een keer alle muziek erop kan zetten, alleen dan is het niet geordend naar artiest hoe ik het op deze computer heb.

Als je de twee bekende vinkjes uitzet (zie hieronder), verandert iTunes niets aan je mappen.

Je hebt overigens goed begrepen dat de meeste mensen (waaronder ikzelf) hier adviseren om deze twee vinkjes juist w?l aangevinkt te houden.

Bijdrager
    ruben87

Als het moet wil ik het wel proberen.

Zijn er nog andere suggesties?

Bijdrager
    villbill

Hey ruben87,

Sorry, man. Beetje late reactie, maar ik kan het toch niet laten om je een toelichting te geven:
    Als je bijv. een verzamelalbum hebt met verschillende artiesten maar deze wel in 1 map wilt hebben zal je dat vanuit iTunes moeten regelen en niet andersom zoals jij dat gewend bent.
    iTunes houdt zich ook maar aan de regeltjes en dat wil dus zeggen dat er in 1e instantie gesorteerd wordt op artiest en dan op album met daarin de nummers.
    Nu kan je een verzamelalbum op iTunes droppen en dan zal iTunes dit op diezelfde manier verwerken in -inderdaad- diezelfde hiërarchie. En dat is nou net niet wat jij wilt, toch? Nou je bent echt niet de enige, hoor, want ik wil dat ook niet.
    Nu kan je dat gewoon vanuit iTunes in orde maken als je in het info venster aanvinkt dat het een “Deel van verzameling” is.

Dit is dus informatie die iTunes niet uit je bestand kan halen, maar die je zelf moet toevoegen.
    iTunes zal dit vervolgens in de root aanpassen:cool:
    Zo kan je bij een groter aantal artiesten bijvoorbeeld het hele album selecteren en in het info venster onder Opties “Deel van verzameling” met “Ja” selecteren.

Geloof me, jou verhaal over het indelen van mapjes klinkt heel erg herkenbaar voor mij. Op die manier werken is echt veel werk, maar ja, ik vond het ook erg dankbaar werk.
    Voor mij voltooid verleden tijd. Gewoon een kwestie van loslaten, want besef wel dat het “opruimen” vanuit iTunes echt veel makkelijker gaat. Het swingt toch veel meer om vanuit je iTunes interface je bestanden in te delen? En vergeet niet dat je juist op een hele makkelijke manier (nog steeds!) totale controle hebt over je mappen. Ik weet zeker dat iTunes sneller mappen aanmaakt dan jij dat handmatig kan.

Cheers

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.