5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ewout

iTunes frustratie

Steeds vaker raak ik gefrustreerd over de werking van iTunes. Ik weet dat ik niet de enige ben, maar toch.

Vaak koop ik muziek direct op m’n iPhone en voeg die lokaal in een speellijst toe. als ik dan eens in de zoveel tijd met m’n mac synchroniseer dan opstaan er nieuwe speellijsten met een 1 erachter. (WTF Synchoniseren?)

Veel muziek verschijnt ook niet in m’n iTunes bibliotheek en blijven daar met een cloudsymbool staan. Dan moet ik handmatig door de lijsten om ze als een vorm van backup ook naar m’n Mac te downloaden.

Er staan ook heel veel muziekbestanden op de Mac met een cirkeltje ervoor die gestippeld is. Daar ben ik nog niet achter wat dit betekent. Al met al is iTunes echt een hopeloos stuk software.

Nu vraag ik me af of er echt alternatieven beschikbaar zijn die echt tweeweg kunnen synchroniseren tussen m’n iTunes folders en m’n iPhone. (iMazing en MediaTrans kunnen dat niet)

Dit is de enige reden dat ik iTunes nog gebruik, hoe gebrekkig de werking dan ook. Tevens geldt hetzelfde voor het synchroniseren van Foto’s tussen de Mac en m’n iPhone.

Tips worden met dankbaarheid gelezen:-)

Groet,

Ewout

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wees gerust: deze frustraties zijn binnenkort voorbij.

Je krijgt er ongetwijfeld andere voor terug, dat risico is er dan weer wel:)

Moderator
    Night

Het cirkeltje met stippellijntjes eromheen:

1. Het vakje “Handmatig muziek en video’s beheren” is niet aangevinkt. Als je het aanvinkt, probeer dan te klikken en het naar je muziek op je apparaat te slepen, het zou dan moeten synchroniseren (op iTunes 11) Dit was mijn probleem, en ik heb dat vakje aangevinkt en het is meteen overgedragen en gedownload
    2. Je hebt onvoldoende geheugenruimte op je apparaat om de afspeellijst op te zetten. Dit was het probleem voor veel andere mensen, niet ik, maar ze zeiden dat het werkte zodra ze wat ruimte op hun apparaat hadden vrijgemaakt.
    Bijdrager
    Facundo

Ik deel al jaren deze (en nog veel meer) frustraties over iTunes. iTunes maakt idd playlists 1 aan zonder reden, waardoor je die weer moet verwijderen en nogmaals syncen. Daarbij gaat het ook nog eens doodleuk honderden tracks syncen zonder reden, verwijdert het willekeurig tracks van mac èn smartphone en verwijdert het ook nog eens willekeurig cover art en tags. Apple wil gewoon dat je gaat streamen, maar als je Apple Music gaat inschakelen begint de ramp pas goed. Maar ik zou zo ook geen alternatief voor je local library weten. Je moet ‘m in ieder geval goed beschermen, want Apple zet continu de aanval in op je lokale bieb.

Bijdrager
    gipsman

Ik heb mijn local iTunes library alvast gekopieerd naar Google Play Music, in geval ik Apple match of Apple Music zou gaan gebruiken. Zodoende blijft die gewoon intact en heb je geen externe disk nodig. Het is Google, maar ach, we gebruiken nog wel meer Google.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.