7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    donovoso

Itunes films

Hallo,
    Ik maak gebruik van een apple tv en heb daarom een aantal films in mijn itunes library toegevoegd.
    Deze films staan ook in een map op mijn mac.
    Als ik ze eenmaal aan itunes heb toegevoegd en vervolgens verwijder uit die map, blijven deze films nog wel via itunes te kijken?
    Want ik heb 250gb aan films en als ik er nog een paar toevoeg aan itunes dan geeft hij aan dat mijn schijfruimte vol is.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacTS

In feite heb je ze nu dubbel op jouw computer staan. Die in de map op jouw Mac staan kun je dus weggooien, als ze maar in iTunes blijven staan.

Maar waarom doe je het nog steeds op deze manier want zo’n volle ilbrary komt de snelheid van iTunes toch niet ten goede?

Ik gebruik een app. op mijn Mac en iPhone om de films af te spelen bijv. Video Stream. Voordelen:
    – je kunt dan àlle video-formaten afspelen, ook wmv of aiv
    – je hoeft dus niets te converteren naar iTunes, want dat heb je helemaal niet meer nodig
    – de map met af te spelen video’s kan ook op een externe HD staan als die maar gekoppeld is
    – de ATV bedien je vanuit de huiskamer met jouw iOS-paraat

Geblokkeerd
    Bento
    MacTS op 31 januari 2014

.. zo’n volle ilbrary komt de snelheid van iTunes toch niet ten goede?

Wat een onzin. De films staan helemaal niet in itunes. In itunes staan alleen verwijzingen naar waar de films staan. Itunes heeft nul last van het aantal films of de grootte van de films.

Bijdrager
    MacTS
    Bento op 31 januari 2014
    MacTS op 31 januari 2014

.. zo’n volle ilbrary komt de snelheid van iTunes toch niet ten goede?

Wat een onzin. De films staan helemaal niet in itunes.

Leuke manier van reageren heb jij:-( maar er zijn hier wel meer mensen die al met jouw maniertjes hebben kennis gemaakt.

Uit jouw eigen profiel: Let bij het plaatsen van een bericht op de leesbaarheid (taalfouten, punten, komma’s, hoofdletters

Als je goed kijkt zie je achter mijn antwoord niet voor niets een ‘?’ staan, (nu volgt een hėėl lelijk scheldwoord)

Bijdrager
    Beech

Even de discussie weer zakelijk maken:
    Je kunt in iTunes aangeven dat zaken die je toevoegt niet gekopiëerd worden. Dan neemt de ruimte op je HD dus nauwelijks af, wel moet je die zaken laten staan op de plaats waar ze stonden toen je ze toevoegde. Je kunt er ook voor kiezen je gehele iTunes library op een externe HD te zetten, dan heb je het probleem niet dat je Mac volloopt. Schaf dan gelijk een tweede aan waarmee je met Carbon Copy Cloner een backup maakt voor het geval er iets mis gaat met je externe HD. De video’s kun je eventueel op je Mac laten staan.

Bijdrager
    Schrijnie

Of de bestanden wel of niet dubbel op je computer staan heeft te maken met je instellingen ;

Staat “Kopieer bestanden naar iTunes Media bij toevoegen aan bibliotheek” aangevinkt dan komen je bestanden in de map ” iTunes media” te staan en hoef je ze niet nog eens in een aparte map op te slaan.

Staat dit uitgevinkt dan kun je ze in een zelfgekozen map opslaan en staat er in iTunes een verwijzing naar het bestand in deze map, zoals Bento al aangaf.

Kijk dus even in je voorkeuren.

[edit] Zoals Beech hierboven al aangaf terwijl ik nog aan het typen was:) . Ik heb ook alles op een externe schijf staan, verdeeld in 4 partities ; 1 voor mij, 1 voor mijn vrouw en 1 voor de kinderen. 1 Heb ik als reserve..

[/edit]

Bijdrager
    donovoso

Aha dus ik kan die in mijn map films gewoon verwijderen.

@macTS ik laat ze in itunes staat omdat ik de apple tv 3 heb dus helaas geen jailbreak:)

Ik heb een Asus rt n66u router met een 2TB HDD er aan helaas kan ik deze niet gebruiken om films te delen, toch?

Iemand een tip hoe ik het beste films zou kunnen delen dmv deze “nas” constructie?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.