10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mango NL

iTunes films kopen.

Misschien een enorme noob vraag, maar in de search kwamen te veel resultaten om alles door te lezen.
    Kan je iTunes films kopen uit de U.S. store met je Nederlandse paypal account?

Of is er ergens een andere site waar je films kan kopen voor je iPod waarbij je geen zwarte balken krijgt?

Bijdrager
    iDecide

Er zijn wel programma’s waar me je films kunt exporteren naar formaten die geschikt zijn voor je iPod of bijv. PSP. Maar dan zul je dus een DVD in de winkel moeten kopen en deze via je MacBookPro of dergelijke moeten omzetten naar het formaat voor je iPod.

Het is misschien niet wat je wilt, maar wel een oplossing om mooie films op je iPod te krijgen.

Bijdrager
    Mango NL
    ”iDecide”

Er zijn wel programma’s waar me je films kunt exporteren naar formaten die geschikt zijn voor je iPod of bijv. PSP. Maar dan zul je dus een DVD in de winkel moeten kopen en deze via je MacBookPro of dergelijke moeten omzetten naar het formaat voor je iPod.

Het is misschien niet wat je wilt, maar wel een oplossing om mooie films op je iPod te krijgen.

Ik heb het al via popcorn geprobeerd maar met orginele dvd’s krijg ik een beveiligings foutmelding aan het eind, en bij illegale zit ik dan weer met balken en slechte kwaliteit waardoor het onkijkbaar is op m’n iPod.
    Daarom wil ik ze dus via iTunes kopen :)

Bijdrager
    iDecide

Oke misschien een ander programma.

Ben bang dat het kopen van films via de U.S. iTunes Store niet gaat werken. Ze vermelden bij een review van de AppleTV dat het voor Nederlandse gebruikers zonde is omdat de NL iTunes Store dus geen Films verkoopt. Als je dus via de U.S. iTunes Store films zou kunnen kopen en die in Nederland op de AppleTV zou kunnen bekijken zou ik niet weten waarom ze dat als bezwaar in een review vermelden.

Echter hoe betrouwbaar reviewers zijn weet je ook niet altijd.

Inactief
    Anoniem

Turbanus verkoopt Amerikaanse iTunes kaarten, die moet je hebben.:wink:

Bijdrager
    Mango NL

maar het kan niet via paypal dus?

Bijdrager
    JazzEye

Nee, want Paypal ziet dat je creditkaart niet uit Amerika komt. Via iTunes kaarten werkt het prima!

Bijdrager
    Mango NL

Oh oke, paypal werkt niet alleen met creditcards hoor.
    Maar films die je uit de iTunes storen koopt zijn bijna allemaal in breedbeeld, krijg je bij deze films dan ook die balken?

Bijdrager
    reneo
    ”Mango

…krijg je bij deze films dan ook die balken?

Misschien even een lesje in beeldverhoudingen? En aangezien het al eens goed uitgelegd is op dvd.nl, bijdeze dus een linkje naar:
    een standaard uitleg over filmformaat
    een flash animatie over beeldformaten
    voorbeelden aan de hand van Harry Potter

Je iPod heeft een beeldverhouding van 1,33 of te wel 4:3. Dat is de ouderwetse beeldverhouding. Films zijn vaak breedbeeld. Om dit breedbeeldformaat dus op een 4:3 scherm weer te kunnen geven, kan je kiezen uit inzoomen(pan&scan) of zwarte (horizontale) balken. Als je voor het eerste kiest, dan zal je altijd informatie verliezen. Als je voor het tweede kiest, dan wordt het beeld dus kleiner…
    Aan jou de keus wat je dus wilt!

Bijdrager
    reneo
    ”Mango

Ik heb het al via popcorn geprobeerd maar met orginele dvd’s krijg ik een beveiligings foutmelding aan het eind, en bij illegale zit ik dan weer met balken en slechte kwaliteit waardoor het onkijkbaar is op m’n iPod.

Overigens is er genoeg software om je DVD’s om te zetten naar iPod formaat. Ik gebruik meestal mactheripper (voor intelmacs alleen een beta versie 3.0) om mijn dvd’s over te zetten naar de hardeschijf en daarna handbrake om deze files weer over te zetten naar iPod formaat. Op versiontracker kan je deze programma’s gemakkelijk vinden.
    En geloof het of niet, maar dit is in nederland volledig legaal! Je hebt hier het recht om een reserve copie van je dvd’s en cd’s te maken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.