6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mac4altijd

iTunes, externe disk en iTunes Match

Ik gebruik iTunes in combinatie met een externe harddisk. Ook heb ik een abonnement op iTunes Match.
    Op mijn iPhone werkt dat prima, ik kan al mijn muziek benaderen.
    Op mijn MacBook werkt het echter alleen als ik mijn externe harddisk heb aangesloten (iTunes vraagt, nogal logisch, om mijn externe harddisk want daar staat de bibliotheek).
    Mijn vraag: bestaat er een manier om mijn muziek via de MacBook te benaderen op een soortgelijke manier als op mijn iPhone, dus zonder de harddisk aan te sluiten op mijn MacBook?

Bijdrager
    Beech

Abonnement op Apple Music.
    Update: Of verplaats je bibliotheek naar de externe HD, zet iTunes Match aan, upload alles, maak op je MacBook je bibliotheek leeg, maar laat alles in iCloud staan. Dan kun je bij je muziek in de Cloud. Zie ook mijn verwijzing ietsje verderop.

Bijdrager
    Mac4altijd

@Shyos: wordt lastig met bijna 800GB aan muziek. Daarom staat het ook op een externe schijf.
    @beech: daar ben ik dus niet zeker van. Volgens mij is het zo dat als ik een nieuwe lege iTunes bibliotheek gebruik dat iTunes match dan deze lege bibliotheek gaat matchen en dan ben ik dus alle nummers in de cloud kwijt.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is Apple gestopt met iTunes matchpoint

Bijdrager
    Beech

J@Mac4altijd: je moet geen lege bibliotheek maken op je Macbook, maar je bibliotheek leeg maken, in iCloud moet alles blijven staan, Lees hier. Hierboven heb ik het gecorrigeerd.

Bijdrager
    Mac4altijd

@beech: dat is inderdaad een mogelijkheid, maar ik wil de muziek ook graag op die harddisk houden….. Ik kan natuurlijk een kopie maken en het zo oplossen maar dat is zo’n gedoe. Ik hoopte dat er een soortgelijke mogelijkheid als op m’n telefoon ook voor de Mac mogelijk was, maar ik denk dus inmiddels van niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.