8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Appleseed

iTunes en Sonos

Op mijn NAS staat een kopie van mijn iTunes library, inclusief XML file.
    Na indexeren kan ik op de Sonos netjes de iTunes afspeellijsten gebruiken.
    Echter, wordt het het aantal keren gedraaid en datum voor het laatst gedraaid via de Sonos niet bijgewerkt.

Op het Sonos forum heb ik een Windows gebaseerde oplossing gevonden: Eerst moet je de Sonos Web Server installeren die een log van afgespeelde nummers bewaard. Vervolgens met een Windows tooltje wordt deze log opgenomen in iTunes.

Ik zoek een werkende Mac oplossing.

Op Youtube staat een filmpje van iemand die de log van Sonos Web Server met een applescript importeert naar de iTunes library op de Mac.

http://www.youtube.com/watch?v=7roXkIe5q4g

Echter, het filmpje bevat geen link naar het applescript.
    Is er iemand op dit forum die een dergelijke oplossing op een Mac draaiende heeft en kan helpen?

Bijdrager
    Koetjesreep

Op het sonos forum misschien?
    Omdat iemand dat aanbeveelt om het te posten op het Sonos forum.

Edit: ik kan niet lezen

Dat windows tooltje, kan je daar niet de source code van vragen aan de maker?
    Als we weten wat het doet (dat tootlje) kan het makkelijker met een script.

Bijdrager
    Appleseed

Uiteraard heb ik het Sonos forum al helemaal doorgespit en kan ik het niet vinden.
    Voordat ik daar een account ga aanmaken probeer ik het op dit Nederlandstalige forum, waar volgens mij meerdere behulpzame Sonos gebruikers aanwezig zijn,:lol:

Bijdrager
    Koetjesreep

Gooi dit eens in applescript en voer uit

try
    set music_lines to paragraphs of (read POSIX file “/usr/local/sonos/music.log”)
    on error
    return
    end try

try
    do shell script “kill $(cat /usr/local/sonos/pid)”
    on error
    return
    end try

–split the lines at tab stops
    set text item delimiters to ASCII character 9

repeat with i from 1 to ((count music_lines) – 1)
    set music_lines to item i of music_lines
    set music_fields to every text item of music_line

set the_artist to item 3 of music_fields
    set the_album to item 4 of music_fields
    set the_name to item 5 of music_fields

tell application “iTunes”
    set the_tracks to (file tracks of library playlist 1 whose name is the_name and artist is the_artist and album is the_album)
    repeat with the_track in the_track
    set thisPlayCount to (played count of the_track)
    set played date of the_track to current date
    set played count of the_track to 1 + thisPlayCount
    end repeat
    end tell
    end repeat

Bijdrager
    Appleseed

Thanks, ik ga het vanavond proberen en zal de resultaten posten.

Bijdrager
    Saabs

Appleseed, ik heb mijn hele iTunes bibliotheek op mijn NAS staan. Dat is gemakkelijker. Geen dubbel werk en geen dubbele capaciteitsverlies.
    En dan, via je Mac, ALT + iTunes openen en dan heb je rechtstreeks je bibliotheek.
    En Sonos, die maakt zijn dagelijkse update om 4u ’s nachts.

So no worries for me.

Bijdrager
    Appleseed

@ Saabs
    Wat ik wil bereiken is dat als ik via de Sonos liedjes afspeel, dit later in mijn iTunes library zichtbaar is qua playcount en laatste datum.
    Ik denk dat met jouw oplossing dat niet gebeurd, of wel?

Bijdrager
    Appleseed

@ Koetjesreep
    Ik heb het geprobeerd maar zelfs stap 1, het installeren van de Sonos Web Controller is al te technisch voor mij.
    Bedankt voor de hulp, ik wacht wel totdat vanuit Sonos een goede oplossing komt zonder allerlei technische trucs.

Edit: Toch nog aan de praat gekregen, lag aan de versie van Perl die ik had gedownload.
    De Sonos Web Controller werkte niet met Perl versie 5.12, maar wel met versie 5.8.
    Probleem is echter dat de tekstfile music.log die ik op mijn NAS laat opslaan, niet ge├╝pdatet wordt wanneer ik Terminal sluit op de Mac. Als ik het goed begrijp werkt dit dus alleen als je de Mac altijd aan hebt staan.
    Jammer, heeft iemand nog tips?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.