18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    tonie

iTunes en omzetten naar MP3

Ik was gewend om stukjes uit mijn flimpjes van de kids (bijvoorbeeld lang zal ze leven of visje visje:) ) vanuit iMovie via QT in iTunes om te zetten naar een mp3 bestand dat ik dan weer kon gebruiken in iDVD in de menu’s. Een erg ingewikkelde manier zullen hoogstwaarschijnlijk mensen zeggen, maar ja ik deed het op die manier en gewoontes….. tja. Het staat dan in iTunes en dan kan ik het dus eenvoudig in iDvd plaatsen.

Maar nu zie ik in iTunes ineens niet meer die mogelijkheid, behalve dan dat ik iets kan omzetten voor de iPod. Die heb ik niet en dus wil ik de mogelijkheid ” omzetten naar mp3″ terug.

Waarschijnlijk zal ik iets in een update gedaan hebben ofzo. Weet iemand hoe ik die mogelijkheid terugkrijg ?

ps, de mogelijkheid heb ik nog wel op de g4 werkend in OS 10.3 maar die staat in een andere kamer en dat is zo’n heen en weer geloop. ;)

Moderator
    unSOUND

Je kunt in de voorkeuren van iTunes aangeven in welk formaat hij moet gebruiken voor het converteren. Maak je daar MP3 van, kun je weer een nummer selecteren en kiezen voor “converteer selectie naar mp3”

Bijdrager
    Gans

Dat zijn de zelfde instellingen als voor importeren… en dan wat UNSound zegt.

Bijdrager
    boerke

Whow, kan je het nog warriger vertellen?
    wat wil je nu. Enne, heb je geen netwerk tussen die computers?

heen en weer lopen is evenwel erg gezond….

oei, evenwel, wat een prachtig woord, net zoals edoch, desalnietemin….
    Kunnen we drs P. niet uitnodigen op dit forum?
    Ik stem voor meer ouderwetsche woorden…

Bijdrager
    sedikit
    ”boerke”

Whow, kan je het nog warriger vertellen?

heen en weer lopen is evenwel erg gezond….

oei, evenwel, wat een prachtig woord, net zoals edoch, desalnietemin….
    Kunnen we drs P. niet uitnodigen op dit forum?
    Ik stem voor meer ouderwetsche woorden…

Maar boerke, doe het dan wel goed! “niettemin” is met twee t’s, want het komt van “niet te min” Dus: let voortaan op Uw saeck!

Bijdrager
    wjgmspeedy

het is misschien gemakkelijker om het lame.framework en de lame.component te installeren. De quicktime engine kan dan naar mp3 converteren. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22571

Bijdrager
    iJoost

De menu-keuze om iets naar MP3 om te zetten berdwijnt en verschijnt inderdaad afhankelijk van het formaat wat je in de voorkeuren instelt voor het rippen. Maak daar (tijdelijk) MP3 van en je hebt je conversie mogelijkheid weer terug. Gewoon in iTunes.;-)

Bijdrager
    tonie

Boerke schreef

Ja die heb ik natuurlijk wel. Macs in huis die elkaar niet kunnen zien kan niet, vind ik. Maar euh, dan moet je me even uitleggen hoe ik dan een qt bestand in iTunes om kan zetten op die mac zonder dat ik aan die mac ga zitten. Ik weet het niet hoor !:) Maar je hebt gelijk, het is gezond en voor jou wellicht ouderwets ;).

Goed. Ik begrijp jullie antwoorden, en nog niet zo lang geleden had ik deze vraag niet eens gesteld. Ik zal wel ergens niet logisch werken of zo.

Als ik in de voorkeuren – geavanceerd – importeren , het instel op “importeer met mp3 codering”, Dan veranderd mijn mogelijkheid “converteer naar ipod”, niet in “converteer naar mp3” .

“converteer naar iPod” is iets nieuws voor mij. Het zat er nooit in, en ik wil het er dus ook niet in.

Bijdrager
    iJoost

Maar alleen als je iets geselecteerd hebt wat naar MP3 te converteren valt. Misschien is dat je probleem.;-)

Bijdrager
    tonie

Juist, dat is wat ik bedoel, alleen heb ik dan dit:

Ik snap het dus niet meer.

Bijdrager
    iJoost

Enne, wat heb je dan geselecteerd op dat moment. Ik zie die “converteer voor iPod” als ik een video geselecteerd heb, die ie dan wil omzetten naar een formaat wat op een iPod video kan. Maar ik zie die “converteer naar MP3” als ik een AAC bestand heb geselecteerd.

Bijdrager
    J-roen

Volgens mij is het punt dat je een stukje film naar een MP3 bestand wilt hebben. En dat iTunes er kennelijk bij filmpjes vanuit gaat dat je ze alleen wilt kunnen omzetten naar een filmformaat dat op de iPod Video kan worden afgespeeld.

Wat voor bestandsformaat is het. Je zou moeten zoeken naar iets wat in staat is om de audio uit het filmbestand kan scheiden van het filmbestand. Of je versie van iTunes downgraden naar een versie van voor de iPod Video.

Of heb ik nu ook verkeerd gelezen en begrijp ik de vraag verkeerd?

Bijdrager
    tonie

je hebt de vraag goed begrepen. Kort geleden haalde ik met iTunes het geluid als mp3 uit het filmpje. Nu doet hij dat plots niet meer. Ik wil weten waarom en ik wil die mogelijkheid terug.

Bijdrager
    iJoost

Heb ik blijkbaar toch je oorspronkelijk vraag slecht gelezen. Ik ben bang dat je die mogelijkheid bent kwijt geraakt bij een update van iTunes doordat “conversie naar iPod” erbij is gekomen. Jammer… maar helaas, vrees ik.

Moderator
    unSOUND

Allereerst: welke versie van iMovie en QuickTime gebruik je ?

Bijdrager
    boerke
    ”sedikit”

[Maar boerke, doe het dan wel goed! “niettemin” is met twee t’s, want het komt van “niet te min” Dus: let voortaan op Uw saeck!

verreck, na heen en weer was ik in den war. sorry, misschien toch maar eens een brilletje, en een nieuw toetschenbord.

Bijdrager
    tonie

oke, ik geef het op. dit gaat nergens naartoe. Iemand die me kan vertellen hoe ik geluid als mp3 uit een filmpje kan halen dat ik met iMovie maakte ?

Alle versies die ik heb zijn trouwens de laatst bekende versies, tenzij ik anders vermeld.

Moderator
    unSOUND

Als je de film in QuickTime kunt openen, klik dan appeltje-J, klik op het audiospoor, en klik op “extraheer”, je krijgt dan een nieuwe speler met enkel het audio-spoor. Dan gewoon kiezen voor exporteer, daar kun je dan kiezen voor “geluid naar aiff”.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.