3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    scottish

iTunes en library delen op OSX en Vista

Werk zelf op een iMac. Boven staat een Vista PC en mijn muziekbestanden staan op een externe schijf. Deze schijf is bereikbaar via het netwerk.
    De muziek wordt via iTunes op de iMac beheert. Op de Vista PC mag alleen maar geluisterd worden, dus niet bewerken of toevoegen.
    Het is een kleine moeite om op de Vista PC alle muziekbestanden in te lezen zodat op die PC een bibliotheek wordt opgebouwd. Maar op het moment dat ik nieuwe bestanden toevoeg wordt de bibliotheek niet automatisch bijgewerkt. Kan dat of zijn er andere mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien?
    Kan natuurlijk ook op de Vista PC er voor zorgen dat in iTunes delen aanstaat maar dan moet de iMac wel aanstaan en dat is niet altijd het geval. Gebruik nu op de Vista PC MediaMonkey. Dit programma scant periodiek de muziekbestanden op de externe schijf.

Bijdrager
    Slager Korrel

Niet echt een goedkope oplossing, maar je kan een netwerkschijf kopen die als multimediaserver kan dienen. Op mijn werk hebben we een LaCie Ethernet Disk Mini, als je daar muziek opzet verschijnt er automagisch een ‘shared library’ op alle computers (Mac en PC) in dat netwerk. Kost 180 euro voor 320 GB, en werkt verder natuurlijk ook als gewone externe HD.
    http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10843

Bijdrager
    Ian L

Je kan je iMac iTunes delen met anderen iTunes in je netwerk. Moet alleen wel je iMac aanstaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.