8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jamba

Itunes en gapless playback

Ik geef het toe ook ik houd van klassieke muziek en een hele boel andere stijlen. Maar wat blijkt. Bij mijn aankopen kom ik er steeds vaker achter dat stukken die aan elkaar doorlopen in stukjes geknipt worden en lastig terug te plakken zijn. Zelfs met Toast enhanced cd krijg ik nog niet het gewenste resultaat. de vraag heb ik ook al bij Itunes support neer gelegd want het is gewoon irritant. Zelfs reden om van de koop af te willen. Wie o wie weet raad?

Vriendelijke groet Aljo

Bijdrager
    macpro

Wanneer heb je precies dat probleem?
    Je hebt het over Toast, dus ik gok even bij het branden van een CD.

In iTunes kun je een playlist aanmaken van de nummers die je op een CD wilt branden.
    Vervolgens kun je bij het branden aangeven of er sprake mag zijn van een pauze tussen de nummers.

Is dat voor jou niet voldoende om de overgangen goed te krijgen?

Bijdrager
    Mr. Jones

En als het alleen over afspelen in iTunes gaat, dan heb je misschien wat aan de optie in de voorkeuren van iTunes. Wanneer je deze als onderstaand instelt, helpt dat wellicht?

Bijdrager
    Facundo

@Mr. Jones: Nee, TS bedoelt gapless playback. Bij iTunes 10 kun je de optie ‘deel van aaneensluitend album’ aankruizen en dat werkt naadloos. Bij versie 11 kon ik destijds die optie niet terugvinden. Een van de vele redenen waarom ik direct weer terug naar 10.7 ben gegaan.
    Overigens is gapless playback zeker niet alleen bij klassieke muziek gewenst. Misschien is het nuttig om de titel te veranderen in bijv. ‘iTunes 11 en gapless playback’. Dan is de kans groter dat je gericht geholpen wordt. Ik zit nu bij iemand anders namelijk even in de instellingen van versie 11 te kijken en ik kan betreffende optie ook nu niet vinden.

Bijdrager
    Targaryen

Was die optie er niet uitgehaald bij de introductie van iTunes 11? Ik dacht van wel. In plaats daarvan dien je nu gebruik te maken van die optie rechtsboven naast de afspeelinformatie. Zo heb ik het destijds toch begrepen bij de introductie van iTunes 11.

Bijdrager
    jamba

Het probleem is echt via Apple tv. Ik probeerde of ik het album naadloos kon krijgen via toast. Ik brand bijna geen cd’s meer maar wilde dan het album weer opnieuw importeren.

Bijdrager
    bartvdv
    Bijdrager
    Facundo

Was die optie er niet uitgehaald bij de introductie van iTunes 11? Ik dacht van wel. In plaats daarvan dien je nu gebruik te maken van die optie rechtsboven naast de afspeelinformatie.

Ja, maar die optie is net zomin gapless. 11 zou nu automatisch gapless moeten spelen, maar daar heb ik nog niets van kunnen merken. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat ‘hikje’ bij het bakken ineens verdwijnt. Blijkbaar vinden ze het wel goed zo bij Apple. Met een AppleTV ertussen heb ik geen ervaring.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.