23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    sulzlep

iTunes en hoelang duurt een cd importeren

Hi all,

Misschien een vreemde vraag, maar hoe lang duurt bij jullie het importeren van een muziek cd in de itunes?

Bij mij ongeveer 15-17 minuten voor een cd van 74 minuten.

Ik heb een PC Pentium4 1700MHz. met 512 Mb geheugen.

Zijn de tijden bij Apple systemen sneller? Ik kan mij voorstellen van wel ivm sneller rekenen.
    Wat is jullie ervaring?

Bijdrager
    Ja Rune

5 min, daaromtrent, hangt af van de cd.

Bijdrager
    sulzlep
    ”Ja

5 min, daaromtrent, hangt af van de cd.

Ok, maar wat voor systeem heb je?

Bijdrager
    iOhan

Ik haal (met 1,25 MHz iMac), afhankelijk van de muziek, een snelheid van 9 tot 12 x. dat wil dus zeggen een cd van 70 minuten duurt dan bijna 6 tot bijna 8 minuten. Laat mooi zien wat ze wel eens de Megahertzmythe noemen!

Bijdrager
    Sad

hangt ook heel erg af van de snelheid van je CD speler!

Op mijn dual 1.8 GHz G5 duurt het ook zo’n 5 mins als je naar MP3 gaat.

Bijdrager
    KarelWillem

Zo’n 6 tot 7 x de snelheid van een cd op een iMac 800.

Een cd van 70 minuten duurt dan maximaal 10 minuten.

Heb je een erg gare cd (of gare drive natuurlijk), dan gaat de drive foutcorrectie toepasssen en kan de snelheid wel terugzakken tot 1 à 2x.

Bijdrager
    Jakke

Bij mij op m’n eMac 1Ghz duurt het oor iets van een 5-8 min.
    En ten tijde van de windhoos bak op een P4 – 1600Mhz rond de 10 min, niet een groot verschil dus…

Bijdrager
    Sachin
    ”sulzlep”

Hi all,

Misschien een vreemde vraag, maar hoe lang duurt bij jullie het importeren van een muziek cd in de itunes?

Zijn de tijden bij Apple systemen sneller? Ik kan mij voorstellen van wel ivm sneller rekenen.
    Wat is jullie ervaring?

Duurt iets langer dan één liedje dus tussen de 5 min en 10 min op een PowerBook G4 @ 1 GHz. Zoals voordien gezegd op het forum: vooral de optische drive is de beperkende factor… Leve Mac!!! Alhoewel m’n optisch station nu kapot is:( Maar daarvoor hebben we garantie natuurlijk:)

Bijdrager
    Roggie

Speciaal even voor je de tijd opgenomen: 1 minuut 58 voor de cd Birth of the Cool van Miles Davis.
    Het is niet een heel lange cd (nog geen 40 minuten) maar de importeersnelheid (naar AAC) lag ongeveer tussen de 17, 5 en 19,8.
    Systeem: dual 2ghz G5.

Bijdrager
    KingOfBongo

Hier op een Pentium 4 @ 2Ghz, wel met 1GB geheugen en het importeren van een cd’tje duurt toch ook maar enkele minuten – zeker dat er niets aan je systeem scheelt ? Of heb je misschien een tragere cd/dvd drive ?

Bijdrager
    sulzlep
    ”KingOfBongo”

Hier op een Pentium 4 @ 2Ghz, wel met 1GB geheugen en het importeren van een cd’tje duurt toch ook maar enkele minuten – zeker dat er niets aan je systeem scheelt ? Of heb je misschien een tragere cd/dvd drive ?

De drive is inderdaad nogal oud, maar lijkt wel continu te werken zonder respins. Als ik naar het systeemgebruik kijk, zie ik dat de userprocessen 50% en de systeemprocessen de overige 50% processorcapaciteit pakt.

De lange tijd (6x) zal waarschijnlijk een combinatie zijn van processor en I/O van de drive.

Bijdrager
    Sad

Als je CD of drive vies is of krassen heeft duurt het ook veel langer om in te lezen.

Bijdrager
    boesboes

itunes audio rip toestand makt gebruik van altivec!
    dat verklaart waarom het op mac rapper gaat!

altivec is in feite zelfde als MMX in den tijd bij intel cpus.

denk niet dat intel dat nu nog er in steekt…

Bijdrager
    michelvdb

Die snelheid is ook afhankelijk van het formaat waarin je importeert:
    AAC-codering
    AIFF-codering
    Apple Lossless-codering
    MP3-codering
    WAV-codering

Bijdrager
    KarelWillem

Maakt het ook uit op wat voor frequentie je importeert?

Immers; bijvoorbeeld 160 kbps geeft minder Mb’s dan 224 kbps (waarop ik importeer).

Bijdrager
    bob

bij mij ongeveer tussen de vijf en acht minuten…ik ben weer terug…ik zie je morgen:D

Bijdrager
    iljitsch
    ”boesboes”

MMX met Altivec vergelijken is net zoiets als een oude iBook G3 met een dual G5 vergelijken! MMX kan maar 64 bits tegelijk aan met een beperkt aantal instructies en neemt daarvoor ook de floating point hardware over. De Altivec in de G4 kan 128 bits tegelijk aan met meerdere instructies en zonder impact op floating point. De Altivec in de G5 is wat beperkter maar met meer MHz is het toch geen kattenpis. De huidige SSE van Intel is wel beter overigens.

Maar om de kwaliteit van de Altivec aan te tonen: zo is er bijvoorbeeld de “RC5 challenge” wat een soort encryptie-kraak-wedstrijd is. De snelste single-CPU machine in de lijst is hierbij de [email protected] met 15,9 miljoen sleutels per seconde. De [email protected] blijft hier net onder, en alleen de allersnelste Intels en AMDs komen zelfs maar in de buurt. Een [email protected] haalt 4,6 mljoen. En het is echt de Altivec, want een [email protected] doet niet meer dan 2,8 miljoen.

Overigens als je WAV of AIFF gaat importeren test je puur de snelheid van je drive want hier hoeft niet aan gerekend te worden. :-) Het valt mij op dat de importeersnelheden sterk uiteen kunnen lopen van onder de 6 x tot boven de 15 x ([email protected]). Audio CDs zijn natuurlijk niet gemaakt om op 12 x of nog sneller te lezen dus misschien dat de drive zich soms in moet houden.

Bijdrager
    hiker
    ”sulzlep”

Hi all,

Wat is jullie ervaring?

Ik heb ook een Pentium 4, brander 16 X, ik heb voor het importeren de kbps aangepast van 124 naar 224 in AAC-formaat (waardoor importeren wat langer duurt, maar betere afspeelkwaliteit). Snelheid bij importeren ligt tussen de 9 – 15. Een gemiddelde CD doet er dan zo’n 5 à 6 minuten over.

Bijdrager
    boesboes
    ”iljitsch”
    ”boesboes”

MMX met Altivec vergelijken is net zoiets als een oude iBook G3 met een dual G5 vergelijken! MMX kan maar 64 bits tegelijk aan met een beperkt aantal instructies en neemt daarvoor ook de floating point hardware over. De Altivec in de G4 kan 128 bits tegelijk aan met meerdere instructies en zonder impact op floating point. De Altivec in de G5 is wat beperkter maar met meer MHz is het toch geen kattenpis. De huidige SSE van Intel is wel beter overigens.

Maar om de kwaliteit van de Altivec aan te tonen: zo is er bijvoorbeeld de “RC5 challenge” wat een soort encryptie-kraak-wedstrijd is. De snelste single-CPU machine in de lijst is hierbij de [email protected] met 15,9 miljoen sleutels per seconde. De [email protected] blijft hier net onder, en alleen de allersnelste Intels en AMDs komen zelfs maar in de buurt. Een [email protected] haalt 4,6 mljoen. En het is echt de Altivec, want een [email protected] doet niet meer dan 2,8 miljoen.

Overigens als je WAV of AIFF gaat importeren test je puur de snelheid van je drive want hier hoeft niet aan gerekend te worden. :-) Het valt mij op dat de importeersnelheden sterk uiteen kunnen lopen van onder de 6 x tot boven de 15 x ([email protected]). Audio CDs zijn natuurlijk niet gemaakt om op 12 x of nog sneller te lezen dus misschien dat de drive zich soms in moet houden.

hmm intressant, bedankt:D

Bijdrager
    teddibeer

In random order:

1. snelheid van de speler
    2. snelheid van de computer
    3. codering
    4. snelheid van de harde schijf
    6. lengte van de cd
    7. instellingen in iTunes vwb controle tijdens importeren

Trouwens: importeren is gewoon dom werk; maar ja het moet gebeuren als je de boel wilt vullen…

Bijdrager
    sulzlep

Update:

2 weken geleden een nieuwe PC gekocht t.w.

AMD64 2.2 GHz.
    1 Gb geheugen
    SATA hdisk 200 Gb

Nu duurt importeren 2 a 3 minuten (25x).

Bijdrager
    maceddy

Argh, niet zo vloeken AUB :x

Bijdrager
    pepe

Fijn dat het sneller gaat, jammer van die PC…..

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.