7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Boyd

iTunes en het mysterie van de kwijtgeraakte muziek

Prangende vraag:

bij het openen van een track in iTunes geeft iTunes aan dat de track kwijt is en vervolgens word ik gevraagd of ik er naar wil zoeken. Het gebeurt – dank de vader in de wolken – niet bij alle muziek.

Van arren moede heb ik mijn cd’s, een deel ervan althans, opnieuw geimporteerd. Moet wellicht ook weer gaan huren bij de platenbieb, hier ter stede.

Wie heeft een oplossing voor het genoemde probleem, daarmee mogelijk onnodig importeerwerk voorkomend?

Ik heb een iMac (wit) met externe hs ( IOMEGA HDD 500Gb)

Boyd

:nietblij:

Als dit niet het juiste forumdeel is, graag ook info waar ik het wel had moeten plaatsen.

:beret:

Moderator
    unSOUND
    ”Boyd”

Als dit niet het juiste forumdeel is, graag ook info waar ik het wel had moeten plaatsen.

Een topic over iTunes… Dat lijkt me wel een topic voor het iPod & iTunes forum, denk je niet ? :)

( Bij deze dus verplaatst naar iTunes en iPod )

Wat betreft het probleem: dit gebeurt meestal als je de bestanden van iTunes verplaatst of hernoemt vanuit een ander programma dan iTunes zelf ( de Finder bijvoorbeeld )

Bijdrager
    Pieterr
    ”Boyd”

Wie heeft een oplossing voor het genoemde probleem, daarmee mogelijk onnodig importeerwerk voorkomend?

Wat ook helpt om zulke problemen te voorkomen is om iTunes de lokatie van je audio tracks te laten regelen dmv het zetten van de bekende vinkjes:

Bijdrager
    tarun

Kopieer je muziekbestanden naar de iTunes bibliotheek, of verwijs je er alleen maar naar? Je kan dit zien als je bij een muziekrecord bij “Info” kijkt waar deze staat.

Ook al geprobeerd om je bibliotheek bij te werken?

Bijdrager
    Boyd

@Unsound: dank voor de tip

@Pieterr: in mijn iTunes stonden de vinkjes al aan. Dank voor het verplaatsen naar het juiste forumdeel.

@Tarun: bij aanklikken van info (re-muisknop) komt de melding in beeld, bij cmd-I staat in de samenvatting ‘plaats: niet beschikbaar’

Boyd

:cry:

Bijdrager
    Pieterr

Nog een suggestie: heb je soms je iTunes data op die externe Iomega schijf staan?
    Als dat het geval is, is je probleem misschien dat je de “iTunes Library” nog op je lokale schijf hebt staan ipv op dezelfde schijf als je audio data. Als je dan ooit een keer iTunes opstart zonder dat je schijf eraan hangt kun je dit soort problemen krijgen.

Je kunt de problemen voorkomen door iTunes af te sluiten, de gehele inhoud van de map “iTunes” (in de map “Music”) te verplaatsen naar de lokatie waar je je bibliotheek wilt hebben staan (incl tracks), en iTunes vervolgens weer op te starten met de Alt (Option, [size=9:445321372f]special voor palahala[/size:445321372f]) ingedrukt. Je kunt dan iTunes vertellen waar je bibliotheek staat. De volgende keer kun je dan iTunes op de normale manier opstarten.

Bijdrager
    Boyd

@ Pieterr:

Dank wederom. In het weekend ga ik uw tip uitvoeren. Ik laat dan weten of het gelukt is.

Ik ga afsluiten, de luiken in huize Boyd gaan dicht.

zzz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.