25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

itunes en externe boxen

Ik heb Itunes (wat een verschrikkelijk programma btw) en externe boxen via airport express.
    Handig dat draadloze gebeuren :).

En een afstandsbediening heb ik bij mijn mac, 2 zelfs.
    Start en stop doet het. Maar harder en zachter….. niet werken niet.
    Zelfde met mijn toetsenboard. Harder en zachter werkt niet.

Mega irritant !

Als ik gebeld word dan moet ik eerst “switsen” naar itunes om met mijn muis het geluid zachter te zetten.

Kan dat niet anders?

Bijdrager
    paulhek

Gebruik de standaard itunes widget.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

want dan doet mijn afstandsbediening het wel?
    waar zit die widget?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De widget zit op je Dashboard (F4, F12 of Fn+F12), maar dat is net zoveel moeite als omschakelen naar iTunes zelf. Wat als je op F10 of Fn+F10 op je toetsenbord drukt? Dat zou het geluid compleet uit moeten zetten.

Ik vind het alleen vreemd dat play/pauze wel werkt maar de volumeregeling niet … Als ik hier nu even de (oude witte plastic) afstandsbediening erbij pak, kan ik daarmee het volume van m’n iMac zonder problemen regelen. Ergens zit er dus iets verkeerd bij jouw systeem.

Maar als je iTunes zo’n verschrikkelijk programma vindt, waarom gebruik je het dan … ? Er zijn genoeg alternatieven, zou ik denken:)

Bijdrager
    BlackMAC

Ik gebruik mijn Iphone als afstandsbediening met de App “Remote”. Daarmee kan je je muziek harder of zachter zetten of een ander nr kiezen uit je Itunes bibliotheek.
    Remote

en het is gratis.
    (je moet natuurlijk wel een Iphone of Ipad hebben.)

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor de duidelijkheid :

Laptop boxen werken de toetsenboard knoppen wel voor harder en zachter.
    Maar als ik via airport expres ding naar externe boxen stream, kan ik alleen via itunes het vollume regelen.

De afstandsbediening zelf werkt voor de mac book pro boxen zelf wel, maar niet op de externe boxen via airport express

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt je iTunes muziek gewoon pauzeren via je toetsenbord.
    Dus als je gebeld wordt, druk je op F8 (play/pauze).

Dat lijkt me niet echt een probleem.
    Tijdens bellen concentreer je je op het bellen, niet op de muziek (die je dan toch niet kan horen omdat je die zacht hebt gezet).

Bijdrager
    Jack1

Geblokkeerd
    Anoniem

Kavelwillem, das wel erg dom gedacht.
    Maar anders gezegd (en beter voorbeeld voor je dan misschien) : ik lig op bed en wil ’s ochtends even lekker achtergrond muziekje, dan moet ik dus alsnog uit bed om volume aan te passen.

WAARDELOOS ! ! ! Prutsers dus bij apple !

En ik ben bang dat ik het met je vermoedens eens ben Meh1965…. Er heeft weer eens iemand niet nagedacht…..

Of is er iemand nog zo slim met een echte oplossing :)?

Bijdrager
    KarelWillem

Het is inderdaad heel raar dat je tijdens telefoneren je muziek uit zet.

Het zijn waardeloze prutsers daar bij Apple.

Of…. zouden ze er toch een bedoeling mee hebben.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

ja meestal heb ik gewoon zacht achtergrond muziek aan. Dat heb je als je in stad woon, dan hoor je niet al herrie op straat (wat nog meer afleid dan muziek) maar dan hoor de klant zachjes muziek.

Nee handig, met bedoeling. Stel je hebt geen iphone…
    Of nog onhandiger : Stel je word gebeld. Hoe wou je remote starten dan ?!
    Dat zeg ik : Prutsers… !

Maar ik had liever een oplossing voor dit probleem…

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem
    MEEUW op 04 augustus 2011

ja meestal heb ik gewoon zacht achtergrond muziek aan…

Dan heb je al helemaal geen probleem.:lol:

Want dan kun je de telefoon gewoon keurig aannemen als ‘ie gaat.

En verder:
    http://www.iospirit.com/products/remotebuddy/

Kun je aan die knoppen van je remote hangen wat je wilt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@meh1965, feature die handig was geweest? Ik heb toch afstands bediening om mijn geluid te regelen. En dat is precies wat het niet doet. Dan ben je toch een prutser(in dit geval apple).
    Zelfde als ik een tomtom maak om te navigeren maar dat kan hij niet….
    Itunes moet je gebruiken wat dat is de “enige” software die stream naar mijn airport expres router van apple.

@karelwillem, thanks :), dat werkt. Ik zeg joepie. Half eigenlijk want nu moet ik rekening houden dat als ik achter de pc zit zonder externe boxen het geluid hard staat ;).
    Maar bedankt goeie tip.

totale kosten om zonder draad geluid te kunnen horen : 166 euro…

Inactief
    Anoniem

Geblokkeerd
    Anoniem

na leg het mij dan eens uit:)
    Want ik zou heel graag willen begrijpen.

Bijdrager
    Caab

Onze gebeden zijn verhoord!

net een gratis klein super app gevonden. Nota bene in de Store (vind ik gewoon handig werken, zeker met updates etc)

Volume for iTunes

koppelt de schuifjes van systeemvolume en itunes aan elkaar. daardoor werkt de standaard afstandsbediening ook voor itunes

(had wel één klein probleem omdat ik het systeemgeluid over de Thunderbolt aansluiting uit mijn EIZO liet komen. door die mogelijkheid kon ik het systeemvolume niet wijzigen…. nu ‘interne speaker’ gekozen. solved everything!)
    hopsikiday

Geblokkeerd
    Anoniem

Caap, bedankt man ! Om te zoenen dit programma ! Heb het getest en het werkt.
    wauws zo simpel.
    mmm die gasten even bedank mailtje sturen.
    :D

thanks thanks thanks door de super t i p !

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, maar nu is ‘hard muziek’ ook ‘knetterhard syteemgeluid’.

Schrik je je lam als er e-mail binnenkomt en zo.

Geblokkeerd
    Anoniem

als je een goede installatie hebt, dan hoef je muziek niet hard te zetten om de muziek te horen en te voelen om het te beleven ;).

Bijdrager
    KarelWillem

Jaja.:lol:

Maar handig is anders dus.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb er geen last van.
    Heb een Harman Karton versterker en Elac boxen, moet zeggen dat ik hem normaal tv nivo heb staan echt heerlijk geluid heb. Jammer dat de onder buren het niet met mij eens zijn…

Moderator
    unSOUND
    MEEUW op 22 december 2011

Heb een Harman Karton versterker en Elac boxen…

…en daar is helemaal niks mis mee! :yum: Ben nog steeds van plan betere zuilen aan te schaffen, maar de prioriteiten liggen momenteel elders…:neutral:

Geblokkeerd
    Anoniem

gewoon ouderwets stereo heerlijk:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.