13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kersje86

iTunes en duplicates

Hoi,

Als ik mijn hele map Music toevoeg aan mijn iTunes Library kom ik wel een hoop liedjes tegen die precies dezelfde zijn. Nu heb ik eerder op een windows machine dit probleem gehad en ook opgelost door Show Duplicates te klikken en die weg te gooien. Maar goed, deze gooi ik vervolgens in mijn trashcan ook weg, waardoor nu de rest van mijn songs in mijn library niet meer werkt. Geeft aan dat hij de file niet kan vinden en krijg ik een venster waar ik hem kan opzoeken.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad en ook kunnen verhelpen?

edit: wat me ook nog opviel dat er in mijn map Music ook een mapje iTunes heeft en vervolgens staan daar ook een hoop liedjes die gewoon in de Music dir staan, alleen staat ze weer per map op artiest… wat is dit precies? Deze heb ik gister wel geleegt toen ik mijn muziek aan het opruimen was

Gr. Manting

Bijdrager
    kersje86

denk dat ik de oplossing alweer heb gevonde :innocent: bij advanced zie ik dat de itunes music folder location staat gelocaliseerd op die itunes map in music, dit even aangepast naar de music dir map

Bijdrager
    julesp

Zoek bij spotlight op : 1.mp3 (of het bestands type van je liedjes) en gooi alle liedje met de: ”naamliedje1.mp3” weg. Doe dit ook met 2.mp3 etc.

Gooi daarna je hele itunes library weg ZONDER ze in de prullenbak te gooien.

Bijdrager
    kersje86

Ik heb geen duplicates kunnen vinden die een 1-9 erachter heeft staan. Misschien omdat ik de map Music: itunes:itunesmusic gister heb weggegooid?

Als mijn “normale” liedjes die staat er gewoon allemaal nog, alleen gewoon in Music

Bijdrager
    knippie

Selecteer alles in je bib,verwijder – laat bestand staan – importeer opnieuw
    Dit is een bewerkelijke manier, maar helpt goed.

Bijdrager
    MouseMighty

Je moet ook gewoon met je fikken uit die mappen blijven! Laat iTunes de boel regelen, zelfde geldt overigens ook voor iPhoto. Als je in iTunes “Toon dubbele nummers” selecteerd en je gooit ze weg ben je ze kwijt. Althans wel als je ze naar de prullenmand verwijst en die leegt. Easy as that. Niet handmatig zelf in Finder die mappen gaan ordenen daar is de iTunes library zelf voor.

Inactief
    Anoniem

en weg zijn al je gegevens en kan je niet meer naar voren toveren welke muziek je het vaakst hebt geluisterd enzo.
    Die wil ik altijd wel graag bewaren.

Wat kan je doen….
    Er zijn wat applescripts voor en het kan ook gewoon eventjes met dom klikken.
    Voor windows heb je er zelfs een applicatie voor.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Beakerflo”

Voor de mac ook…

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”
    ”Beakerflo”

Voor de mac ook…

Hey da’s handig:) Ik wist niet dat die bestond.
    Mijn iTunes verzameling is redelijk zuiver…… enige lastige is de bestanden te vinden die net een iets andere titel hebben (zoals bijvoorbeeld brackets ipv haakjes) dan ziet iTunes ze weer niet als dubbelen. Of bij schrijffouten, laatst kwam ik er achter dat ik Oerend Hard twee keer had, 1x met hart en 1x met hard:P

Bijdrager
    Pieterr
    ”Beakerflo”

enige lastige is de bestanden te vinden die net een iets andere titel hebben (zoals bijvoorbeeld brackets ipv haakjes) dan ziet iTunes ze weer niet als dubbelen.

Je kunt tracks laten sorteren op speeltijd om dit soort dubbelen te vinden.

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”
    ”Beakerflo”

enige lastige is de bestanden te vinden die net een iets andere titel hebben (zoals bijvoorbeeld brackets ipv haakjes) dan ziet iTunes ze weer niet als dubbelen.

Je kunt tracks laten sorteren op speeltijd om dit soort dubbelen te vinden.

jup zeker, maar dan is het nog steeds wel een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg als je een grote muziekverzameling hebt. Wat je kan doen is exporteren naar excel en zo de dubbelen er uit te vissen, maar ook dat is erg omslachtig.

Bijdrager
    kersje86

Het ging mij er meer om dat ik de duplicates eruit haalde wat erg irritant was.. bij sommige nummers waren wel 2/3 precies hetzelfde(naar de locatie gekeken en gaf hetzelfde aan)

Daarnaast waarom ik de music:itunes;itunes library heb weggegooid omdat ik zag dat dit precies dezelfde nummers zijn die ook in Music gewoon staan, dus dacht dat dit gewoon dubbel waren voor 1 of ander manier dus heb die gewoon weggegooid (A)… maja heb de library opnieuw geladen, via optie show duplicates de dups eruit gehaald, itunes afgesloten en alles in prullenbak weggegooid… nu doetie het weer zonder de dups.

Inactief
    Anoniem
    ”kersje86″

Het ging mij er meer om dat ik de duplicates eruit haalde wat erg irritant was.. bij sommige nummers waren wel 2/3 precies hetzelfde(naar de locatie gekeken en gaf hetzelfde aan)

Daarnaast waarom ik de music:itunes;itunes library heb weggegooid omdat ik zag dat dit precies dezelfde nummers zijn die ook in Music gewoon staan, dus dacht dat dit gewoon dubbel waren voor 1 of ander manier dus heb die gewoon weggegooid (A)… maja heb de library opnieuw geladen, via optie show duplicates de dups eruit gehaald, itunes afgesloten en alles in prullenbak weggegooid… nu doetie het weer zonder de dups.

Mooi zo :)
    Ja natuurlijk ging dit topic er over om jouw probleem op te lossen.
    Sorry dat we het kaapten, wellicht heb je er nog wat zinnigs extra van opgestoken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.