8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

iTunes en de strandbal

Hallo Mensen,

Ik heb hier een macbook 2012 met nog 60 gig vrij. Een iTunes lib van ongeveer 65 gig. De laatste tijd moet ik heel vaak 30 seconden wachten wanneer ik een nummer aanklik in iTunes. Er verschijnt dan een strandbal. Weet niet echt precies hoe het allemaal werkt, maar het lijkt erop of hij de file niet kan vinden. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Bestaat er zoiets als opnieuw opbouwen van je bibliotheek? Maar; afspeellijsten moeten bewaard blijven!!

Wie heeft een goede tip…

Bijdrager
    SunKeeper

Een SSD installeren? 100% zeker dat het dan sneller gaat.

Je kunt met CCC een directe kopie maken, dan verandert er nergens iets aan van wat je nu hebt staan aan gegevens en systeem.

Het kan goed zijn dat je huidige harde schijf op zijn einde loopt. Heb je wel een goede backup op dit moment?

Bijdrager
    staaf

Morgen ochtend gaat de SSD er in. Ik dacht al dat er iets gaande was hier..

Bijdrager
    APPLEHARRY

Volgens mij verkeerde topic, maar goed…..ik wil hier op inhaken met de vraag of er noemenswaardig kwaliteitsverschil zit in die SSD’s ?

Bijdrager
    SunKeeper

Als je Samsung of Crucial neemt hoef je niets te vrezen, die werken uitstekend met een Mac.

Verder gewoon data backuppen zoals je altijd moet doen en bij defect van je garantie gebruik maken. (Samsung biedt op de 850 Pro vijf jaar garantie)

Sleutelbeheerder
    Night

Jazeker. Maar in dagelijks gebruik zul je hier weinig van merken. Het gaat hier om ‘kleine’ verschillen in snelheid, duurzaamheid, verschil in energieverbruik. Het makkelijkste is te vergelijken hoelang de garantie is die op de SSD wordt gegeven. En vermijd SSD’s die middels update-bare firmware werken. Vaak is dat nl. alleen via een PC te doen.

Leesvoer:
    http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/storage/best-ssds-2016-best-ssd-reviews-update-3235200/

Maar op Google vind je vast nog veel meer vergelijkingstests.

Bijdrager
    APPLEHARRY

Nou heb ik wat tests uitgevoerd en blijkt dat bij mij de strandbal na het stopzetten van TimeMachine niet meer rondtolt:roll:
    TimeMachine gebruikt mijn externe WD schijf van 6a7 jaar oud en misschien is dat de issue….
    Kan je TM plannen op gezette tijden, bijv. 1x daags ??

Bijdrager
    KarelWillem
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.