12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    julesp

[iTunes] Dubbele Nummers

Hee,
    Ik heb veel dubble nummers, en wil die weg.
    Maar, de functie in iTunes zelf neemt alle nummers die dubbel zijn, plus de orginele.
    Is een een tweak/app/plugin voor?

Jules

Geblokkeerd
    Anoniem

Ben ik ook benieuwd naar!

Gast
    Anoniem

doe dan gewoon telkens 1 selecteren en dit verwijderen dit duurt nog geen 3 minuten

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Michaël

doe dan gewoon telkens 1 selecteren en dit verwijderen dit duurt nog geen 3 minuten

23000 nummers…
    En ze heten soms niet hetzelfde

Bijdrager
    julesp
    ”Michaël

Tja,
    doe jij het voor mij?

:P :P

Moderator
    unSOUND

Vraag me sowieso af hoe je aan zoveel dubbele nummers komt… Nou ben ik wel een netheids-freak, maar toch. Zoveel dubbele nummers krijg je volgens mij alleen maar als je alles klakkeloos download en in je iTunes pleurt zonder te kijken of je die nummers überhaupt al had…

Bijdrager
    julesp
    ”unSOUND”

Vraag me sowieso af hoe je aan zoveel dubbele nummers komt… Nou ben ik wel een netheids-freak, maar toch. Zoveel dubbele nummers krijg je volgens mij alleen maar als je alles klakkeloos download en in je iTunes pleurt zonder te kijken of je die nummers überhaupt al had…

Zo ben ik ook, maar ik dacht dat ik een map met de muziek (ik had op 2 verschilende plekken muziek dus, andere locatie dan iTunes Muziek) had weggegooid.
    Ik alles uit iTunes halen, en iTunes Music erweer instoppen. Ook nog nummers van iPod gekopieerd,
    Bleek ik de map nog te hebben. :x

Bijdrager
    MacBinky
    ”julesp”

Hee,
    Ik heb veel dubble nummers, en wil die weg.
    Maar, de functie in iTunes zelf neemt alle nummers die dubbel zijn, plus de orginele.
    Is een een tweak/app/plugin voor?

Jules

Probeer dit pogramma maar eens uit ,ik gebruik het ook en ben er erg over tespreken.

http://dougscripts.com/itunes/itinfo/dupin.php

Bijdrager
    niels

Dat ziet er handig uit.

Ik blijf er toch bij om het handmatig te doen. Zeker als iTunes je al laat zien welke nummers je dubbel hebt. Zelfs in een Library van 23.000 nummers zal het aantal toch wel meevallen. Ik heb in 2004, na de aanschaf van een iPod mini, al mn muziek uitgezocht, voor alle destijds 2.000 nummers de tags bewerkt. Met een nieuwe versie van iTunes in 2006 of 2007 heb ik alles nog eens nagelopen, toentertijd 8.000 nummers. Nu is alles perfect uitgezocht. En geen dubbele nummers (althans, niet als ze van hetzelfde album zijn, wel als het nummer op twee albums voorkomt).

Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    Pieterr

Probeer ook de tip van Zerk in deze posting: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132675

Bijdrager
    Fishstick

Volgens mij is de enige optie handmatig verwijderen…

Bijdrager
    julesp
    ”Fishstick”

Volgens mij is de enige optie handmatig verwijderen…

Nee, hoor, Zerk bedank!!

”Zerk”

OF selecteer via de zoekfunctie van de Finder alle bestanden die met -1.mp3 of -1.m4a eindigen en verplaats deze naar een andere map… Grote kans dat je dan alleen de originele bestanden overhoudt, aangezien OSX dubbele namen altijd met de ‘-1’ uitbreidt…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.