13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Rebel

iTunes dood….

Mijn iMac ging langzamer lopen dus leek me een goeie een keer te herstarten terwijl ik appeltje, alt, ctrl en shift ingedrukt hield…Lang niet gedaan maar wist nog dat de computer zichzelf opruimd en omdat ik laatst bijv 1500 fotoi’s er vanaf gegooid had…

So far, so good, computer gaat idd weer soepeler BEHALVE iTunes…Krijg de hele lijst maar de nummers spelen niet meer af.

Iemand enig idee??????

Bijdrager
    mvdenberg

Wanneer je een nummer hebt geselcteerd, en dan appeltje-i indrukt, klopt het pad dan nog? met andere woorden: je nummers zijn niet gedelete?

Offtopic: waarom druk je tijdens herstarten appeltje, alt, ctrl en shift in? :?

Bijdrager
    Rebel

En nog een toevoeging: heb helemaal geen geluid meer nu. Ook de luidspreker knopjes op mijn toetsenbord sorteren geen effect…….

Bijdrager
    Rebel

Als ik appeltje i intoets krijg ik de locatie van het liedje en mijn iTunes map zit ook nog vol…Maar van daaruit krijg ik het ook niet afgespeeld…

herinner me van lang geleden dat dat een manier was om je computer op te ruimen, dus om ervoor te zorgen dat als je veel had weggegooid bijv dat je mac dan weer werd ge-optimaliseerd…..

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Rebel”

En nog een toevoeging: heb helemaal geen geluid meer nu. Ook de luidspreker knopjes op mijn toetsenbord sorteren geen effect…….

Heb je wel geluid van andere programma’s? (DVD speler, garageband…..)

Bijdrager
    Rebel

geen dvd in de buurt maar als er een mail binnenkomt heb ik ook geen geluid meer

Dus; geen geluid
    nummers spelen niet af in iTunes

Dat zijn zover ik het kan overzien de problemen….

Bijdrager
    Neproadie

Het is ook niet stiekem zo dat je nummer wel speelt, maar dat je het gewoon niet hoort?
    Misschien is je geluidskaart/chip wel naar z’n grootje.

Bijdrager
    vincentvega

even naar hulpprogramma’s gaan en bij audio.midi instellingen controleren of de samplefrequentie nog goed staat. moet 44.100 zijn. staat waarschijnlijk op 90000
    (of garageband een keer opstarten!)

Bijdrager
    Rebel

De nummers worden ook niet afgespeeld..

Heb garageband opgestart, kreeg het bericht: Core audio. Seleted driver not found.

Toen het audio hulpprogramma op proberen te starten maar dat crashte 2 keer terwijl het aan het laden was……

Gast
    Anoniem

Weet je hoe dat kom?
    Omdat je in Safemode hebt opgestart!

Start je mac eens opnieuw op maar dit keer zonder iets in te drukken.:wink:

Succes

Bijdrager
    Rebel

ah…wat een fijn forum is dit toch….je had gelijk en nu doet mijn iMac het weer als een zonnetje!!!

Wat is dat eigenlijk; safe mode???

In ieder geval heel erg bedankt!

Gast
    Anoniem
    ”Rebel”

Wat is dat eigenlijk; safe mode???

How is your English?

Succes

Bijdrager
    Oppie

Je bent me er eentje…:? :lol:

What is Safe Boot, Safe Mode?

Je wilde natuurlijk het ‘pram zappen’ (PRAM reset).
    Resetting your Mac’s PRAM and NVRAM

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.