13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Miti96

iTunes doet geen mp4

Hallo,

ik heb een aantal films in mp4, maar iTunes wil ze niet afspelen. Als ik ze erin sleep zegt hij niks maar er komt ook niks bij. Als ik in iTunes zo’n film probeer te openen gebeurt het zelfde.

Iemand die dit probleem ook heeft/had?

Bijdrager
    Ian83

Bedoel je soms mpeg4? Waar komen de films vandaan? Anders haal je de films even door VideoMonkey.

Bijdrager
    staaf

leuke link….

Bijdrager
    Ian83

oops :lol: Heb ‘m even aangepast. tnx staaf

Bijdrager
    Petje

Itunes doet wel mp4, maar niet elke resolutie of codering.
    Itunes doet bijvoorbeeld geen 1080 x 1920 FullHD. maarvast laer wel.

Bijdrager
    Miti96

Mijn film-bestanden komen uit de map films, en ja ik bedoel mpeg-4, en nee ik heb geen full-hd films dus ik weet niet waarom hij het niet doet. Mijn films zijn low res.

Bijdrager
    Miti96

AVI bestanden doen het bij mij trouwens ook niet in iTunes.

Bijdrager
    sven-

Plaats anders eerst even wat meer info over dat mp4 bestand, bijvoorbeeld door een screenshot van de resultaten van Mediainfo te posten. iTunes ondersteunt wel degelijk mp4 bestanden, maar het gaat erom wat er qua coderingen, resolutie e.d. gebruikt zijn (mp4 is slechts een container). Vaak moeten de bestanden eerst worden omgezet met bijv. Handbrake.

Bijdrager
    Miti96

Waar kan ik dat dan zien?

Bijdrager
    Miti96

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bijdrager
    Miti96

Het blijkt een .avi te zijn, en mijn andere .avi’s deden het ook al niet.

Bijdrager
    Miti96

Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat iTunes .avi kan afspelen?

Bijdrager
    Miti96

Probleem opgelost, ik haal ze door handbrake en het is weer in orde als ik ze daarna opsla met quicktime pro. Bedankt voor de reacties!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.