4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Goromo72

iTunes DJ playlist legen

Beste,

Ben vandaag een beetje aan de slag gegaan met iTunes DJ.
    Maar als ik nu een track verwijder, sluit deze weer onder aan :ftim:

Is het niet mogelijk om de complete DJ playlist te legen ?.:slant:

Moderator
    Mac Daddy

Heb je heel weinig muziek in je iTunes?
    Ik heb het even getest, maar ik kan er gewoon 1 verwijderen.

Maar iTunes DJ werkt als volgt. Het is een constant doorlopende afspeellijst. Als het bovenste liedje af is gespeeld, verdwijnt die en kiest iTunes DJ een nieuw liedje en zet die onderaan. Zo blijven er continue 15 (of een ander aantal, als je de settings hebt gewijzigd) liedjes in staan.

Je kan vanuit je bibliotheek liedjes toevoegen via de rechtermuisknop en dan toevoegen aan iTunes DJ te kiezen. Nu weet ik niet of ze nu boven of onderaan de lijst komen te staan, maar je kan ze uiteraard slepen.

Maar het is dus een verversende afspeellijst waarin continue een bepaald aantal numers staan. Als jij hem in hebt gesteld op 100 en je hebt nu 100 nummers in je gehel bibliotheek staan, dan is het logisch dat er geen nummer verdwijnt.

Maar als dat niet het geval is, is het een raar probleem. Kijk in ieder geval even naar de instellingen van iTunes DJ.

Bijdrager
    PeterV

Op de volgende manier kun je de iTunes DJ lijst leegmaken en zelf de muziek uitkiezen die je wilt horen:

1. maak een nieuwe afspeellijst en laat deze leeg
    2. ga naar iTunes DJ en kies onderin het scherm bij Bron je lege afspeellijst
    3. voeg nummers toe aan iTunes DJ door in je bibliotheek rechts te klikken op albums of nummers en Speel hierna af in iTunes DJ of Voeg toe aan iTunes DJ te kiezen
    Bijdrager
    Goromo72

Hartstikke bedankt voor jullie antwoord.

Het wordt steeds duidelijker dat het programma veel meer in zijn mars heeft dan tot ik tot nu toe gebruikt heb.

Weten jullie misschien waar ik een goede handleiding/tutorial kan vinden omtrent iTunes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.