14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Jowie

iTunes de weergave opties.

iTunes heeft een weergave menu dat je kan aanklikken op div. soorten artiest, album, jaar enz.
    Nu staan er ook een aantal tussen waarvan ik me afvraag waar kan ik dat invoeren bv. releasedatum, beschrijving enz..

Kan iemand mij vertellen hoe en waar je dat kan invoeren.

grtjs, john

Bijdrager
    KarelWillem

Klik op een/de nummer/nummers > cmd-i

Bijdrager
    Jowie

Katel/Wilem

Dat is niet wat ik bedoel, het gaat om de extra menuutjes in weergaven, die staan er wel maar waar je de gegevens kan invoeren ???

Bijdrager
    KarelWillem

Wellicht bedoel je dit?

Weergave > Toon weergaveopties

Bijdrager
    jv65

Een aantal ID3-tags kun je niet zelf invoeren/veranderen in iTunes. Zoals bv. de Releasedatum. Die wordt door Apple toegevoegd aan alle muziek in de iTunes Store. Ik zie die ook uitsluitend bij m’n aangeschafte muziek.

Bijdrager
    Jowie

Allemaal bedankt voor de info, ik had al zowel een vermoeden.

Het probleem als je van een probleem wil spreken is dat ik veel vinyl heb, dat zet ik over naar Mp3 of whatever in iTunes en daar wil ik al de gegevens van neerzetten, zodat als ik op een platenbeurs ben zo kan inzien of ik de lp, single al heb.

Met andere woorden ik gebruik iTunes ook als een soort van database program, maar dat gaat op deze manier dus niet.

Tenzij jullie misschien een eenvoudig database program weten voor oa vinyl records houd ik mij aanbevolen.

grtjs, john

Bijdrager
    jv65

Je kan een hoop extra info kwijt in het opmerkingenveld. Daar zet ik o.a. in of het een vinyl opnamen betreft.:) Met Slimme afspeellijsten organiseer ik de boel.

Edit: Screendump aangepast.

Moderator
    Night

Waarom zou dat niet kunnen?

Je kan ook een albumnaam ingeven (ook voor meerdere nummers tegelijk); zo zie je in één oogopslag welke vinyl-albums je al hebt (toegevoegd). Je kan de kolomweergave in iTunes uitbreiden met de albumnaam door met je rechtermuisknop op de kolom-namen-balk te klikken, zodat deze standaard zichtbaar is. Tevens kan je binnen die kolom op naam sorteren en deze desgewenst zélfs als eerste kolom indelen.

Verder kan je per nummer ingeven, van welk album het komt, welk track-nummer het is van welke LP (bij dubbel-LP’s bijvoorbeeld), de artiest/groep, etc etc. en ook dat kun je desgewenst als kolom instellen en dus ook op sorteren en zoeken….

Hoe overzichtelijk wil je het hebben? Of … wat mis ik nu nog?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    jv65 op 06 november 2017

Een aantal ID3-tags kun je niet zelf invoeren/veranderen in iTunes. Zoals bv. de Releasedatum.

Datum of jaar? Dat laatste kun je namelijk zo invullen in het infovenster —zoals de afbeelding van KarelWillem ook laat zien.

Bijdrager
    jv65

Datum.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In je originele antwoord stond namelijk een afbeelding met daarin alleen een jaartal, vandaar m’n vraag — want als het alleen om jaar gaat, zit je jezelf in de weg als je de opmerkingen gebruikt. Je kunt dan bijvoorbeeld niet eenvoudig slimme lijsten maken met, om maar wat te noemen, alle nummers uit de jaren ’80.

(O, en misschien is het handiger als je „releasedatum” goed spelt;) )

Bijdrager
    Jowie

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer, ik heb alles uit gevlooid:

1) Of ik snap het niet (ik ben tenslotte zowat zeventig)
    2) Hoe krijg ik de muziek en tekst in dat wieltje?
    3) Of mijn iTunes mist wat.
    3) Ik heb mijn releasedatum met die van Jakko vergeleken, er zit geen verschil in!?
    4) Dat zie ik dan weer wel!! > ben toch ben pas negenenzestig!!!

grtjs, john

Bijdrager
    jv65
    Jakko op 07 november 2017

In je originele antwoord stond namelijk een afbeelding met daarin alleen een jaartal, vandaar m’n vraag — want als het alleen om jaar gaat, zit je jezelf in de weg als je de opmerkingen gebruikt. Je kunt dan bijvoorbeeld niet eenvoudig slimme lijsten maken met, om maar wat te noemen, alle nummers uit de jaren ’80.

(O, en misschien is het handiger als je „releasedatum” goed spelt;) )

Ik snap de verwarring. Ik had even snel een (verkeerd) voorbeeld gemaakt ter illustratie.:oops: Was met te veel dingen tegelijk bezig.

Moderator
    Night

Nu ben ik het kwijt hoor….. welk “wieltje”?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.