13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    cmug

iTunes converteerd niet, of laat AIFF bestanden staan

Hallo,
    Ik snap even mijn iTunes niet en krijg de instellingen niet anders. Ik heb bij: voorkeuren/geavanceerd/importeren/importeer met AAC 192 kbps ingesteld. Echter als ik een AIFF bestand in iTunes sleept, kopieert iTunes deze netjes zonder te converteren! Als ik apart op: geavanceerd/converteer selectie naar AAC klik dan doet Itunes dat wel, maar dan heb ik twee bestanden in mijn bibliotheek staan (1 AIFF en 1 ACC). En heb niet zo behoefte alle AIFF weer handmatig te gaan verwijderen. Wie weet wat ik fout doe?
    PCC G5 OSX 10.4.8 iTunes 7.0.2

Bijdrager
    Mendoza

volgens mij doe je niets fout. het werkt zo, omdat dit voordelen heeft.
    als je die AIF er niet insleept maar via de optie ‘importeer’ binnen iTunes brengt zou het opgelost moeten zijn.

Bijdrager
    cmug

Volgende heb ik wel ontdekt. Het probleem doet zich niet voor als je direct van de CD importeerd. Maar dat kon in mijn geval niet. En heb eerst de CD op de HD gezet dan gaat het fout dus (als boven omschreven). Dit heb ik gedaan omdat deze fabrikant van de (luister) CD, 12 cd’s uitbrengt zonder hoofdstuk omschrijving dus 12 x track 1 etc etc . Moet je zelf mapjes en kunstgrepen gaan verzinnen om de 12 hoofdstukken uit elkaar te houden. Knullig hoor, bah stomme bezigheidstherapie levert dat op.

Moderator
    unSOUND

Er zijn 2 manier om een bestand in iTunes te krijgen:

• Toevoegen aan de bibliotheek
    • Importeren / converteren

Toevoegen aan de bibliotheek
    Kan met appeltje-o, en door de bestanden naar de library te slepen. De nummers worden niet omgezet naar een ander formaat, maar blijven het formaat waar ze mee zijn opgeslagen.

Importeren / converteren
    Een audiobestand wordt vanaf een bron ( bestand of CD ) omgezet naar het formaat van jouw keuze. Dat kan door een CD erin te doen en te kiezen voor importeer, of door een nummer te selecteren en in het menu te kiezen voor “converteer selectie”.

Bijdrager
    cmug

Je theorie snap ik 100%. En toch doet iTunes het anders. Als ik nu een AIFF bestand dat in een mapje op de HD van de computer staat via de importeer functie toevoeg dan zegt Itunes : kopieer ! En komt die dus als AIFF terecht, en niet als AAC.
    Je verhaal zal perfect kloppen zolang je het materiaal direct van de CD af haalt.

Bijdrager
    Esquare
    ”cmug”

Je theorie snap ik 100%.

Blijkbaar niet. :)

Moderator
    unSOUND

De knop “importeer” die je ziet als je een CD hebt heeft een andere functie dan de optie “importeer” uit de menubalk… lees mijn vorige post nog eens langzaam door…

Bijdrager
    cmug

Ook als ik de uitleg langzaam 3x overlees etc. snap ik het blijkbaar niet. Converteren gaat prima hoor op genoemde wijze. Maar ik hou altijd mijn AIFF bestand er naast staan. Oftewel ik wil AAC in de plaats komt voor het AIFF bestand. Maar ik krijg AAC en het AIFF bestand blijft bestaan. Waarbij ik dus handmatig de AIFF zou moeten weggooien. Komt mij ook allemaal heel raar over en volgens mij ging het vroeger bij mij vanzelf goed. Maar nu dus niet ..

Bijdrager
    Mendoza

als je een selectie converteert, blijft het origineel bestaan. je moet hem dus niet eerst in iTunes slepen, maar vanaf de bron converteren.

Bijdrager
    cmug

In die richting denk ik ook. En lukt mij goed als de bron een CD is. Maar leg mij eens uit dan hoe jij dat doet als de het bronbestand (een AIFF file) is, die bv op je bureaublad staat.

Moderator
    unSOUND

Dat gaat dus ook niet. Zoals ik dus al eerder schreef zijn er maar 2 opties: Vanaf de CD importeren, of eerst het bestand toevoegen aan iTunes en dan converteren. En ja, dan blijft de originele AIFF staan, dat hoort ook zo, want het zou lullig zijn als de conversie niet naar je wensen is en het origineel reeds gewist is.

Bijdrager
    cmug

Bedankt dan ben ik er nu uit !

Bijdrager
    Esquare

Er is overigens wel een aardig script dat de procedure wat pijnlozer maakt:
    http://www.dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=quickconvert

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.