6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wesamersfoort

iTunes card niet geactiveerd

Ik kreeg onlangs van vrienden een Itunes card van 25 Euro. Leuk cadeau nietwaar? Blijkt de kaart niet geactiveerd te zijn. De kaart is gekocht bij de iTunes store en per post opgestuurd. De winkelier of in dit geval de iTunes store dient de kaart bij verkoop te activeren. Voor zover ik kan nagaan heeft de iTunes store dit nagelaten. De iTunes store zegt alleen wat te kunnen doen als ik de originele factuur fax naar een Amsterdams faxnummer! Fax: ik heb zo’n ding al 10 jaar niet aangeraakt en dan vraagt uitgerekend Apple om een fax te sturen? Dus moet ik eerst de gever van het cadeau vragen de factuur/bon te zoeken en naar mij te sturen. Komt mij erg onhandig voor. Zo ben je toch leker een paar uurtjes bezig om iets aan je cadeautje hebben. Dan is kopen bij goedkope Russische muzieksites als Plong.com (heerlijke clubmuziek) of Gomusic.ru toch wel veel aantrekkelijker!

Bijdrager
    alaan

Kun je die kaart niet activeren zoals hier staat?
    http://www.apple.com/support/itunes/store/giftcard/

Bijdrager
    macoky

Ik snap het wel … de kaart zou natuurlijk ook gewoon gestolen kunnen zijn bij Dixons. Neem niet weg dat het voor jou erg lullig is … maar zo gaat het nu eenmaal bij een cadeau. Als ik iets waardevols weggeef bewaar ik altijd de bon. Is het iets waarbij je tevens garantie hebt doe ik de bon in een envelop en die geef ik apart bij het cadeau… Misschien handige tip voor de kerst 8)

Faxen kan toch makkelijk op je werk, school … of zo ….

Bijdrager
    wesamersfoort

Ik heb dit onderwerp gepost omdat ik mij verbaas over de knullige reactie van Apple en ook benieuwd ben of dit vaker gebeurt. Voor mij is duidelijk dat de iTunes store een fout heeft gemaakt door de kaart niet te activeren voordat ze hem fysiek per post verstuurden. Voordat je de kaart kan gebruiken moet je de kaart inwisselen (redeem in het Engels) via de iTunes Store (in iTunes).

De iTunes store weet volgens eigen zeggen niet welke kaarten zij zelf verkocht heeft en welke onverkocht zijn. Ik citeer uit een mail: ‘ Thank you for providing me with additional information concerning your Gift Card, unfortunately I am unable to track Gift Cards purchased from an Apple Store’ . Ik had ze de gescande voor- en achterzijde van de Gift Card gemaild en de naam plus adres van de persoon aan wie Apple de Gift Card had gestuurd.

En dan nog iets: Als het om verkopen gaat, is de voertaal in de iTunes Store Nederlands maar de helpdesk communiceert alleen in het Engels, Frans, duits, Spaans en Japans. Ik heb al wel 7 e-mails onvangen van Apple, maar er kan geen sorry vanaf.

Bijdrager
    macoky

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de helpdesk van de iTunes Store. Mijn Engels is echt niet goed maar ze hebben me altijd goed begrepen en ze schreven begrijpelijk terug en alle probleme zijn naar tevredenheid opgelost. Als je factuur stuurt dan wordt het vast opgelost.

Moderator
    Poezenbeest

De originele koper zal een claim moeten neerleggen bij de verkoper. De vraag is dus als eerste wie de verkoper is. Valt dat onder de verantwoordelijkheid van Apple Inc. Benelux, dan moet je gewoon contact opnemen met Bunnik.

Als de aankoop is gebeurd met een creditcard, dan zal de creditcardmaatschappij ook even op de hoogte gebracht moeten worden. Zij kunnen het geld nog terughalen.

Owja… als ze om de originele factuur per fax vragen (kan gerust ook per post), dan is het natuurlijk het makkelijkst om die gewoon aan ze te verstrekken. Soms begint coulance met onredelijkheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.