9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees G

iTunes blijft hangen

Heden heb ik iTunes ge├╝pdatet (volgens de spellingscontrole) van 8.0 naar 8.1. welke draait op een MacBook met 2 GB geheugen.
    Bij het opstarten van iTunes kreeg ik eerst de iTunes configuratie assistent, vervolgens werd de iTunesbibliotheek bijgewerkt en daarna werden illustratieminiaturen aangemaakt, maar op een gegeven moment blijft iTunes bij deze verwerking hangen, in het venster “illustratieminiaturen aanmaken” bij hij hangen bij verwerken: ” ……… (wat daar achter de quote staat weet ik niet.
    Ik heb de machine met een PRAM opnieuw opgestart en uit de bibliotheek (preferences) de iTunes plist verwijderd, alsmede het zelfde maar dan ook de bevoegdheden gecontroleerd in het schijfhulpprogramma, maar niets hielp. iTunes bijft stilstaan en reageert nergens op dus ook niet op stop in het “venster “illustratieminiaturen aanmaken” en cmd+Q. iTunes stop ik geforceerd.
    Wat heb ik over het hoofd gezien of wat zou ik nog kunnen proberen ?
    Kees

Bijdrager
    Pieterr

Misschien vind je tips in deze posting van lotgenoten.

Bijdrager
    Kees G

Pieterr, je bent geweldig. Het opstarten van iTunes in een veilige modus was de oplossing om uit de vastloopsituatie te komen. Deze tip stip in de “posting” To open iTunes in Safe Mode: ” Hold down the Command and Option keys while opening iTunes”. Voorlopig draai ik iTunes op de MacBook zonder album weergave, want ik vermoed dat dit wel opgelost gaat worden door Apple.
    Kees

Bijdrager
    Pieterr

Fijn dat je probleem hiermee (voorlopig) is opgelost!

Bijdrager
    Kees G

Ik denk dat ik de oorzaak weet, namelijk twee films gemaakt met iMovie 8 en gedeeld met iTunes.
    Bij de muziek kan je lijstweergave geven, nadat je in de veilige modes bent opgestart, maar zodra de knip “films” geactiveerd wordt, schakelt iTunes over naar de album/illustratie mode en slaat vervolgens vast.
    Ik zou deze films wel willen verwijderen, maar ik weet niet hoe. Ik heb gekeken naar de functie ” Toon pakketinhoud” zoals bij iPhoto maar die zit er niet in.
    Kees

Bijdrager
    Pieterr

De films zitten in iTunes verstopt tussen de muziek.
    Kijk eens of je films hier staan: ~/Music/iTunes/iTunes Music/Movies

Bijdrager
    Kees G

Pieterr, daar heb ik ze inderdaad gevonden. Ik heb ze verwijderd, maar bij het opnieuw opstarten van iTunes bleken de “album” miniaturen nog steeds aanwezig te zijn. Van de map Album Artwork in de map iTunes wordt ik ook niet veel wijzer. Deze heeft 3 mappen Chache, download en Local. In de map local zit niets, in de map download een map met een een lange naam A85D199F380D88C3. Een map met de zelfde naam komt ook in “cache” voor en heeft een 16 mappen van 00 t/m 15.
    Als ik 15 neem, zit er een map 15 in, daarin ook een map 15 en hierin een document met een heel lang nummer. Maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
    Sorry dat ik je hiermee lastig val
    Kees

Bijdrager
    Pieterr

De download map wordt gebruikt door iTunes om (tijdelijk) bestanden op te slaan tijdens het downloaden. Als hier bestanden in staan terwijl iTunes niet draait, betekent dat dat er een keer een download is afgebroken. Dit kan inderdaad (soms) problemen geven tijdens het opstarten van iTunes.
    Het eerste wat je kunt proberen is om alles uit de download map weg te gooien en iTunes opnieuw op te starten.
    Mocht dat nog niet baten, dan kun je nog proberen om de gehele Album Artwork map weg te gooien. De inhoud hiervan wordt weer opnieuw opgebouwd als je iTunes gebruikt.

Bijdrager
    Kees G

Helaas !!!!
    Deze oplossing bracht ook geen licht.
    Ik heb inmiddels alle films verwijderd uit de map en zelfs de gehele map movies. Maar bij het opstarten van iTunes in de veilige modus, gaat alles goed. Wanneer ik echter van muziek naar film schakel zie ik in het venster “Lege afbeeldingen” staan met de naam van de verwijderde film, die ik ook al uit de prullenmand verwijderd had. Deze afbeeldingen laten zich echter niet verwijderen, want zodra ik in het filmmenu zit is er geschakeld naar de album (raster) weergave en is iTunes bevroren.
    Het begint er op te lijken dat ik alle iTunesbestanden moet verwijderen inclusief het programma en dan het iTunes bestand van op mijn G5 1.8 single (een oudje inmiddels) in 8.01 dat vlekkeloos draait, maar moet overzetten naar de MacBook.
    Pieterr in ieder geval enorm bedankt voor je hulp. Ik heb zo toch heel wat geleerd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.