12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    renzie

Itunes bij het opstarten steeds weer handmatig naar de NAS verwijzen

ik heb mijn itunes bibliotheek van 120 GB van mijn Macbook pro naar mij Qnap Nas verplaatst. In itunes heb ik aangegeven dat de itunes map is verplaatst naar de nieuwe locatie.

Nu moet ik steeds weer als ik itunes nieuw opstart handmatig aangeven waar de map zich bevindt. Ik krijg de melding ” de map itunes library kan niet worden gevonden, maar is wel vereist. Kies een andere Itunes-bibliotheek of maak een nieuwe bibliotheek aan.”

waarom doet hij dat niet automatisch?

renzie

Moderator
    unSOUND

Je hebt toch niet in de voorkeuren van iTunes de locatie veranderd he ?! :ftim:

Zo moet het namelijk dus niet…

– Zorgen dat de NAS altijd gemount is,
    – iTunes starten met de ALT toets ingedrukt,
    – Locatie op de NAS aanwijzen

Meer niet doen.

Bijdrager
    exilim

Tip…

Bij de meeste NASsen is het mogelijk om deze volgens een tijdschema automatisch te laten mounten. Stel deze zo in dat je NAS al draait als je m nodig hebt ’s ochtends bijvoorbeeld. Als je deze volgens het schema ook laat stoppen op een tijdstip dat je slapen gaat, dan ben je ook nog eens zuinig en dus groen bezig!!:lol::lol:

Bijdrager
    renzie

Je hebt toch niet in de voorkeuren van iTunes de locatie veranderd he ?! [ftim]

ja, dat heb ik dus wel gedaan. ik hen een ssd van 240 gb in mijn macbook pro zitten en een muziek bibliotheek van ca 120 gb. om ruimte besparen heb ik e.a naar de nas verplaatst en via voorkeuren naar de nieuwe locatie van de itunes map verwezen.

renzie

Bijdrager
    renzie

vergeten te vermelden dat bij mij de nas altijd gemount is.

renzie

Bijdrager
    exilim

Waar staat je iTunes XML-bestand? Lokaal of op je Nas?

Bijdrager
    renzie

alles staat op de nas.

renzie

Moderator
    unSOUND

Maar dat weet iTunes dus niet omdat je het in de voorkeuren veranderd hebt, maar die optie is voor nieuwe bestanden, niet de reeds bestaande.

Bijdrager
    Pieterr
    renzie op 09 april 2011

en via voorkeuren naar de nieuwe locatie van de itunes map verwezen.

Als je “iTunes Library” bestand ook op de NAS staat (in de “iTunes” map), gewoon nog een keer iTunes opstarten met de Alt/Option ingedrukt, en naar die Library browsen (“Open bestaande iTunes bieb”).

Bijdrager
    Pieterr

Het is jammer dat zowel op de Apple website als in doorgaans goedgeinformeerde bronnen als MacWorld nog steeds aangeraden wordt om zelf in de iTunes voorkeuren de lokatie aan te passen.
    http://www.macworld.com/article/157240/2011/01/howto_move_itunes.html

Het compleet verhuizen van de iTunes map icm de Alt/Option truc is de betere methode.

Bijdrager
    Mackofiel

Verwijzen naar de NAS, dus het diskstation,

In itunes bij voorkeuren naar geavanceerd en dan bij locatie map verwijzen naar de NAS ( wijzig)

Bijdrager
    SunKeeper

Bedankt voor de post, maar inmiddels na drie jaar zal het wel werken.

Zo niet, zal het ook niet meer hoeven.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.