6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sq2002

iTunes bibliotheek verplaatst, toch nog lokaal iTunes map

Een tijdje geleden de complete itunes map verplaatst naar externe schijf (vooraf alles eerst keurig georganiseerd in itunes: mappen bijgewerkt en kopieer bestanden naar itunes aangevinkt).

Daarna de locale itunes map verwijderd, en het loopt allemaal als een zonnetje.

Nu zag ik bij toeval dat er toch weer een locale map Itunes op de MBP staat met deze inhoud :

[IMG]http://i139.photobucket.com/albums/q294/postvak/schermjpg.jpg[/IMG]

Kan ik deze map zomaar verwijderen ? Hoe kan dit gebeuren dat deze map aangemaakt is en de bestanden hier ingezet worden ? In de carrier map staat een Vodafone bestandje .ipcc en de plugin map is verder leeg.

Moderator
    Strifer

Als ie automatisch is aangemaakt zou ik hem niet verwijderen. Zorgt alleen maar voor probleempjes die je wellicht niet wilt, bovendien schijnt het allemaal goed te werken, want je bibliotheek staat immers op de andere locatie. Wat je hier ziet zijn wat bestanden voor je iPhone en iTunes plug-ins. Die heeft iTunes dus kennelijk altijd op de schijf nodig waar iTunes zelf op geïnstalleerd staat.

Lekker laten staan zou ik zeggen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Maakt jou iTunes ook twee topics aan voor hetzelfde onderwerp?:sarcastic:

Bijdrager
    Oppie

Waarom zou je het mapje willen verwijderen? Oh, je wilt je computer “schoon” houden”…:sarcastic:

Het is toch duidelijk: je hebt je iTunes content verplaatst. Maar iTunes doet nog veel meer; o.a. je iPhone beheren. En daarvoor moet ie ook e.e.a. wegschrijven. Laat ‘m dat lekker doen, en blijf er van af. het mapje staat niet voor niks in de Bibliotheek; alle mappen daar worden door het systeem of programma’s automatisch aangemaakt en gebruikt.

Bijdrager
    sq2002

Het is niet een kwestie dat ik graag het “schoon” wil houden, maar zit meer de denken waarom dit zo gedaan wordt ? Waarom niet alle wijzigingen in dezelfde (nieuwe) i-tunes map worden gedaan…

Als je nu de i-tunes map die op een andere locatie staat op een andere computer wilt laten draaien, gaat hij dan informatie missen die hier nu nog locaal staan ?

Moderator
    unSOUND

Nee. Die informatie staat daar apart omdat die data voor de software zelf is, en voor het hele systeem en alle gebruikers toegankelijk moet zijn. De iTunes library echter is puur data van de gebruiker, en kan en mag per gebruiker dus ook verschillen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.