8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

iTunes bibliotheek van iMac naar Mac Mini

Hallo,

ik heb een iMac en een Mac mini in huis. De Mac mini is als mediaspeler in gebruik en is bedraad op het netwerk aangesloten. De iMac is draadloos verbonden met het netwerk. Op de iMac staat mijn iTunes bibliotheek. Nu wil ik deze ook op mijn Mac mini hebben. Ik kan een externe harde schijf eraan hangen en dan van de ene naar de ander kopiëren. Maar misschien kan dit op een eenvoudigere manier.

Ik hoor het graag!

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    Brombeer

Delen. Dan hoef je de bieb ook niet telkens op twee plaatsen bij te werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ga je uiteraard niet kopiëren nee. Daar is thuisdeling voor bedoeld.
    Zeker als de boel toch al beraad is aangelegd, is dat de beste optie.

Bijdrager
    fixar

Als TS misschien de behoefte heeft om niet ten alle tijden de iMac & iTunes aan te hebben staan (bijvoorbeeld ivm stroomgebruik) dan valt er toch wat voor te zeggen om de muziek naar de Mac Mini te kopiëren. Dit kan inderdaad middels een externe schijf maar ook via het netwerk.

Andere oplossing die zorgt voor het automatisch overzetten is iTunes Match (niet gratis, 25€/j)

Ook kun je via het netwerk nieuwe tracks toevoegen aan de iTunes op de Mac Mini door de muziek bestanden te kopiëren naar de “voeg toe aan iTunes” ( of Engels: “Automatically Add to iTunes” )-map op de Mac Mini waarvan je een alias op de iMac zet.

Geblokkeerd
    Humain

Je kan toch gewoon een backup maken van de iTunes bibliotheek.
    Je hele muziekmap in de iTunes van de Mini gooien
    En vervolgens de bibliotheek file openen op de mini.

Dan staat alles toch precies zoals het stond op de iMac?

Bijdrager
    KarelWillem

Het gaat er om dat ze op allebei moeten staan.
    En dat is nooit een goed idee.
    Onherroepelijk gaat er een keer wat fout als je 2x een bibliotheek tracht te beheren.

Lekker aan laten staan allebei en Thuisdeling gebruiken.
    Dat scheelt je een hoop toekomstige stress.

Bijdrager
    BoraTDI

Alle muziek die op de NAS komt, sleep ik naar iTunes op m’n iMac. De iMac gebruik ik een paar keer per week en staat niet op een vaste locatie. Ik pak ‘m wanneer ik ‘m nodig heb.
    Ik hoef op de Mac mini niet de up to date iTunes bibliotheek te hebben staan. Zoveel veranderd er de laatste tijd niet meer sinds ik een spotify abonnement heb. Als ik eens in de zoveel tijd de bibliotheek overzet naar de Mac mini is dat prima.
    Via het netwerk kopiëren naar de Mac mini lijkt me een goed plan. Alleen hoe kan ik dat doen?

Bijdrager
    Brombeer

Kabeltje in zijn kont en pompen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.